Inne
: wszystko. Ale chociaż kupiłbym jeszcze raz, to tylko tego przed ostatnim face-liftingiem. Niestey juz go nie produkują. Najnowszy model oddala siecoraz bardziej od SAABa, a zbliza do OPLA. A szkoda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Silentbloki
Silnik
: przepustnica elektroniczna - zanieczyszczone styki potencjometrów
Inne
: luzy w przekładni kierowniczej powodują koniecznoścwymiany całej kolumny
5,0
Całokształt
świetne auto troche straciło po dołozeniu do teamu projektantów ksiegowych z GM, ale to nadal SAAB, a nie badziewiasty OPEL.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najbardziej elastyczny i wytrzymały silnik jaki znam. Wystarczy dodać, że zwykłe 2.0 150 KM ma teraz 285 KM i wcale mu to nie przeszkadza (po 30 tys)
4,0
Skrzynia biegów
Czasem jakoś wybierak wstecznego sie "zacina", ale tylko zaraz po odpaleniu i pierwszym "wrzuceniu" biegu, potem już gladko, precyzyjnie i cicho.
5,0
Układ jezdny
Po modernizacji na sportowe zawieszenie eibach, po prostu ideał. Na fabrycznym juz było doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
coż, kombi.
5,0
Ergonomia
wzór ergonomii. Na początku trudno sie przyzwyczaić, jesli ktoś wcześniej jeździł innymi markami, ale po czasie każdy przyzna, że te rozwiazania projektowano z myślą o ludziach, a nie o marketingu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy, przenigdy nie zdarzyło mi się, aby zaparowały szyby w samochodzie, do którego wsiadaja cztery osoby w mokrych od deszczu ubraniach. W Audi Q7 owszem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 osoby dorosłe + dwoje dzieci w fotelikach + bagaże.
5,0
Wyciszenie
Przy 240 km/h słychać tylko delikatny szum powietrza i opon...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Powinienem raczej powiedzieć "prawie", ale 15l/100 km po mieście przy ostrej jeździe samochodem o mocy 285 KM uwazam za doskonały wynik
3,0
Stosunek jakość/cena
W Szwecji jest o połowe tansze....
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma się czego przyczepić, ale raz przepaliła się żarówka
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu niestety wychodzi nieznajomość polskich dróg przez projektantów zawieszenia, które po prostu nie wytrzymuje. elementy metalowo-gumowe do częstej wymiany - na szczęscie nie są takie drogie. Jedyna powazna wada (w niektórych modelach) - jesli szybko nie naprawisz silentbloków - drgania uszkodza w końcu przekładnie kierowniczą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 150KM 110kW
[l/100km]