Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

k6ainolop, 10 miesięcy temu
Silnik 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Posiadam Saab 9-3 SS Aero TX. Auto bardzo dobre. Jest to mój pierwszy Saab i niestety ze względu na zamknięcie produkcji zapewne ostatni a szkoda. Auto kupione trochę przez przypadek. Akurat szukałem samochodu używanego i znajomy sprzedawał swojego saaba więc go odkupiłem. Wiele opinii krąży o tym samochodzie. Jedna z nich to super prowadzenie i wysoki komfort podróżowania. Z tym się jak najbardziej zgadzam. Nieprawdą jest występowanie częstych awarii. Porównując do moich poprzednich samochodów (m. in. VW Golf V z silnikiem 1.9 TDI) nie widzę różnicy co do usterek natomiast w golfie wymieniałem częściej części eksploatacyjne (szybciej się zużywały). Saaba wykorzystuję jako samochód 2+1. Fotelik, wózek zarówno z gondolką czy spacerówką mieszczą się do bagażnika. Ponadto przy złożonym wózku mam jeszcze druga połowę bagażnika na zakupy. W porównaniu do bagażnika Tucsona (mam w swojej rodzinie) który to niby jest większy, bagażnik w saab mieści znacznie więcej rzeczy. Może dlatego że jest bardziej ustawny Dodam, że auto jest na tyle przestronne (mogłoby mieć więcej miejsca na nogi z tyłu)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry do tego samochodu. Doskonały stosunek masy do mocy i momentu obrotowego. Mimo swojego wieku auto w dalszym ciągu jest bardzo dynamiczne. Przyśpieszanie, wyprzedzanie, jazda autostradowa - to wszystko jest świetne w tym samochodzie. Silnik trochę gor
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak na razie bezawaryjna. Należy wymieniać w niej regularnie olej jeżeli chcemy jeździć bezawaryjnie. 3 gwiazdki z powodu że ma tylko 6 przełożeń i niestety patrząc na inne samochody z tego okresu trochę od nich odstaje co do specyfiki pracy. Na szybką jazdę, przyspieszanie itd. bardzo dobra. W jeździe miejskiej trochę się gubi.
5,0
Układ jezdny
Wspaniałe prowadzenie samochodu w każdych warunkach pogodowych. Sportowe wrażenia połączone z dużą masą samochodu :)
5,0
Karoseria
Mimo swojego wieku auto dalej wygląda nowocześnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w każdym kierunku. Na początku przednia szyba sprawia wrażenie bardzo pionowej w porównaniu do innych samochodów ale to chyba nawiązanie do startego "krokodyla"
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Kokpit nie zawiera niepotrzebnych rozpraszaczy w postaci wielu ekranów czy też licznych zegarów. Co więcej producent pomyślał wręcz o możliwości ich wygaszenia nocą co naprawdę pomaga przy długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód mimo tego że posiada silnik wysokoprężny bardzo szybko się nagrzewa (silnik) a co za tym idzie kabina również jest szybko nagrzana. Parujące szyby nie występują. Może to też kwestia filtrów jakich używam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za przestrzeń chciałem odjąć 2 gwiazdki ale ze względu na bardzo pojemny bagażnik odjąłem tylko jedną. Mało miejsca na nogi mają pasażerowie z tyłu. Pozostała przestrzeń na 5.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być nieco lepsze tym bardziej że samochód ten osiąga duże prędkości i przy 190-200 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie należą do tanich ale nie są też bardzo drogie w porównaniu np. do VW którego miałem wcześniej. VW miał tanie zamienniki które trzeba było często wymieniać. W saabie wymieniam znacznie mniej części (wolniej się zużywają) natomiast ich cena jest niewiele droższa od VW
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj auto wypada bardzo dobrze. Będzie bardzo ciężko wymienić ten samochód na inny ze względu na jego wiele plusów i stosunkowo mało minusów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat eksploatacji używanego samochodu i przejechaniu nim ponad 150 tyś kilometrów z drobiazgów miałem następujące usterki: - zacinający się zamek bagażnika - wymieniony na nowy. - wariujące zamki od strony pasażera tył i przód (nie zawsze się zamykały i raz otwierał się jeden lub drugi a raz dwa na raz. Podobno popularna usterka w saab. Po skasowaniu błędów usterka nie występuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan