Użytkowałem wiele aut różnych klas, młodszych, starszych, benzynowych i diesli. Dynamika tego silnika potrafi zaskoczyć kierowców aut z popularnymi motorami 3.0 D. Tdi. Prowadzenie - bajka. Czytając komentarze o słabym prowadzeniu nie dowierzam, Może to kwestia opon, amortyzatorów, zawieszenia ? Wygląd ponadczasowy, piękny. Wyróżnia się w tłumie, mało ich jest. Uważam je za najlepsze auto jakie posiadałem, żal, że już ich nie produkują. Ta ekoskóra, to nieporozumienie. W Audi o niebo lepsza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc podniesiona do 218 km, 478 NM. Od 90 do 160 na 4 biegu niecałe 10 sekund. W środku nie słyszę silnika diesla, po części pewnie za sprawą dodatkowego wygłuszenia w postaci mat, indywidualnie. Oleju nie bierze nic, podkreślam - stan od wymiany do wymiany 0 ubytku. Wymieniam co 10000 km, 0W-40. Silnik suchy. Każde poprzednie auta brały, szczególnie te nowsze z normą do 500 ml/ 1000 km. Dwie turbiny eliminują brak mocy, przydałby się napęd na 4 koła.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie działa precyzyjnie, nic nie haczy. Krötka jedynka.
5,0
Układ jezdny
W trasie super, komfort połączony z prowadzeniem, trochę czuć poprzeczne nierównośći. Nie wiem, co to podsterowność, nadsterowność. Dużo lepiej ja w A4.
5,0
Karoseria
Zero rdzy od spodu i na zewnątrz. Jak w Audi. Świetna linia nadwozia
Komfort
4,0
Widoczność
Nisko przednia szyba, podjeżdżając pod światła wkurza. Poza tym Ok. Niektórzy piszą - małe lusterka, są wystarczające.
5,0
Ergonomia
Jak to w szwedach, trudno się pogubić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się dość długo, chłodzi błyskawicznie. Trzeba dbać o wymianę filtra kabinowego, minimum 1 raz w roku. Koszt śmieszny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Odrobinę lepiej przestrzenne jak w Audi A4, duży plus za kluczyk przy dźwigni, nie wpija się w kolano ja w wyżej wspomnianym, mam 190 cm. Fotele bardzo wygodne. Chcąc więcej miejsca, wybieramy większe auto, proste.
5,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem, dodatkowo wygłuszony matami, więc jest bardzo cicho, opony też najcichsze w klasie. To bardzo istotne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na obecną chwilę tylko oleje i filtry co 10000 km, nie co 30000 jak zaleca producent. Łączniki stabilizatora, Górna półka 105 zł za 2 sztuki. Spalanie bajka. Drogie elementy karoserii, części mechaniczne szeroko dostępne i tanie. Pasują od fiata i opla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nietuzinkowe, polecam nie szukać okazji cenowych, bo może to się zemścić. Dokładnie ocenić stan elementów zewnętrznych - np. Lampy, są cholernie drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora - rzecz zużywająca się, upalona klema akumulatora. Poza tym brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
[l/100km]