Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Zbyszek., 6 lat temu
Silnik 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, duża moc.
5,0
Całokształt
Użytkowałem wiele aut różnych klas, młodszych, starszych, benzynowych i diesli. Dynamika tego silnika potrafi zaskoczyć kierowców aut z popularnymi motorami 3.0 D. Tdi. Prowadzenie - bajka. Czytając komentarze o słabym prowadzeniu nie dowierzam, Może to kwestia opon, amortyzatorów, zawieszenia ? Wygląd ponadczasowy, piękny. Wyróżnia się w tłumie, mało ich jest. Uważam je za najlepsze auto jakie posiadałem, żal, że już ich nie produkują. Ta ekoskóra, to nieporozumienie. W Audi o niebo lepsza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc podniesiona do 218 km, 478 NM. Od 90 do 160 na 4 biegu niecałe 10 sekund. W środku nie słyszę silnika diesla, po części pewnie za sprawą dodatkowego wygłuszenia w postaci mat, indywidualnie. Oleju nie bierze nic, podkreślam - stan od wymiany do wymiany 0 ubytku. Wymieniam co 10000 km, 0W-40. Silnik suchy. Każde poprzednie auta brały, szczególnie te nowsze z normą do 500 ml/ 1000 km. Dwie turbiny eliminują brak mocy, przydałby się napęd na 4 koła.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie działa precyzyjnie, nic nie haczy. Krötka jedynka.
5,0
Układ jezdny
W trasie super, komfort połączony z prowadzeniem, trochę czuć poprzeczne nierównośći. Nie wiem, co to podsterowność, nadsterowność. Dużo lepiej ja w A4.
5,0
Karoseria
Zero rdzy od spodu i na zewnątrz. Jak w Audi. Świetna linia nadwozia
Komfort
4,0
Widoczność
Nisko przednia szyba, podjeżdżając pod światła wkurza. Poza tym Ok. Niektórzy piszą - małe lusterka, są wystarczające.
5,0
Ergonomia
Jak to w szwedach, trudno się pogubić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się dość długo, chłodzi błyskawicznie. Trzeba dbać o wymianę filtra kabinowego, minimum 1 raz w roku. Koszt śmieszny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Odrobinę lepiej przestrzenne jak w Audi A4, duży plus za kluczyk przy dźwigni, nie wpija się w kolano ja w wyżej wspomnianym, mam 190 cm. Fotele bardzo wygodne. Chcąc więcej miejsca, wybieramy większe auto, proste.
5,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem, dodatkowo wygłuszony matami, więc jest bardzo cicho, opony też najcichsze w klasie. To bardzo istotne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na obecną chwilę tylko oleje i filtry co 10000 km, nie co 30000 jak zaleca producent. Łączniki stabilizatora, Górna półka 105 zł za 2 sztuki. Spalanie bajka. Drogie elementy karoserii, części mechaniczne szeroko dostępne i tanie. Pasują od fiata i opla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nietuzinkowe, polecam nie szukać okazji cenowych, bo może to się zemścić. Dokładnie ocenić stan elementów zewnętrznych - np. Lampy, są cholernie drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora - rzecz zużywająca się, upalona klema akumulatora. Poza tym brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan