Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

suszi, 8 lat temu
Silnik 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mocny i ekonomiczny silnik, zaskoczeniem było to, że diesle może dawać tyle frajdy z jazdy :) :) :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : do wymiany simering na wale, koszt 1500zł (wyjęcie skrzyni)...
Silnik : pękąjącą plastikowa pucha chłodnicy EGR (standard przy około 100tys km), koszt 150zł + wymiana
5,0
Całokształt
samochód jak samochód ;) do przemieszczania się z punktu A do punktu B, do tego ładny, wygodny i super wyciszony
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik fiatowski JTD - bardzo chwalony, niestety na zewnątrz pracuje trochę jak traktor (są cichsze diesle), w środku nie robi to różnicy, auto dobrze wyciszone, mocny i oszczędny
3,0
Skrzynia biegów
automat jaki zamontowano w saabie ma swoje minusy - wolna reakcja przy spokojnej jeździe i lekkim dodaniu gazu czasami nie redukuje biegu, czasami lubi dziwnie zmieniać biegi (za wcześnie, za późno, a raz na ruski rok szarpnie - coś jak w manualnej skrzyni szybkie puszczenie sprzęgła)
5,0
Układ jezdny
zawieszenie dość twarde, prowadzi się stabilnie, ale ważne są dobre opony i ciśnienie w kołach, 200kmh na autostradzie w zakrętach to zabawa :)
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność super (może na światłach nieco gorsza, bo szyba kończy się dość nisko i daleko przed kierowcą)
5,0
Ergonomia
wszystko tam gdzie ma być, minimalna ilość przycisków i pokręteł, do tego tryb nocny, bez zbędnych bajerów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
co tu dużo pisać, wieje, chłodzi, grzeje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca sporo, chyba, że pasażer ma 2m wzrostu, bagażnik jak na sedana WIELKI
4,0
Wyciszenie
przy sporych prędkościach (mocno nieprzepisowych) można normalnie rozmawiać, silnika nie słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od stylu jazdy: w mieście: oszczędnie i spokojnie, wychodzi około 7-8, ciężka noga to 10, na trasie (tempomat): od 6 przy przepisowych prędkościach, 6.5 przy 160, 7.5 przy 180 do 10l przy 200kmh, silnik podrasowany na 220KM/450Nm - pewnie też nieco zmienia to wyniki
5,0
Stosunek jakość/cena
obecnie za 40k PLN można kupic fajny samochód w dobrym stanie, z przebiegiem do 100tys km, koszty serwisu nieco spore (byłe aso) trzeba liczyć 2-5tys PLN rocznie, wymiana oleju silnik, skrzynia co 15tys km
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterek brak, ale niestety trzeszczące plastiki to norma a nie wada ;) raz nie wyłączyły się światła - należało włączyć ponownie zapłon (elektronika zapewnie zgodna z ROHS...)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
posiadam rok i nic poważnego się nie stało, samochód nigdy nie zawiódł

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan