Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

bryko, 8 lat temu
Silnik 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik + skrzynia biegów. Potrzebujesz przyspieszyć, no problem. Jazda miejska, no problem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : DPF! Przed jego wycięciem powstrzymuje mnie tylko myśl o kopcącym Saabiku
4,0
Całokształt
Auto wygodne, sprawdza się w dłużych trasach bo komfort wystarczający, połączenie TTiD z automatem naprawdę fajnie się sprawdza zarówno w mieście jak i na trasie. Niestety duży minus za niezawodność, ale o tym potem.
Wrażenia
3,0
Silnik
tu niestety mega sprzeczności. Sam silnik z dwoma turbinami miodzio, ale DPF i EGR to nieporozumienie. Można to co prawda wywalić, ale nie lubię jak elegancki saochód (a taki jest saabik) kopci jak ursus.
4,0
Skrzynia biegów
całkiem fajny 6 biegowy automat, ale niestety wrażliwa na jakość oleju. Ten trzeba zmieniać znacznie częściej niż zaleca producent. Bez tego szarpie przy redukcjach.
5,0
Układ jezdny
tu nie mam się do czego przyczepić, jest twardo ale wygodnie. Jedyna usterka to półośki, ale o szczegółach w sekcji usterki.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK. Nie mam uwag choć gdzie sięga przód trzeba się nauczyć bo wydaje się że już jesteśmy przy ścianie a tam jeszcze 30cm luzu :)
5,0
Ergonomia
Jest OK. nie jest to już stara szkoła Saaba że wszystko da się obsłużyć przełącznikami :). Równowaga pomiędzy przełącznikami i gałkami w porządku, wszystkie manipulatory są tam gdzie je spodziewam się zastać. Chowany uchwyt na kubki to już wisienka na torcie :) Jedyny "mankament" nie rzutujący na ocenę to lekko nieszczęśliwie zbudowany przełącznik tempomatu który zdarza się przełączyć w czasie wrzucania kierunkowskazu. Na szczęście nie aktywuje to jeszcze tempomatu :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK, dwustrefowa klima jest wydajna. Szybko się nagrzewa w zimie no i podgrzewane fotele robią różnicę na plus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest OK, z tyłu gorzej. Gdy z przodu siedzą wysokie osoby z tyłu jest miejcie tylko dla osób średniego wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Jest OK. Nie narzekam ani na odgłosy silnika, ani opon czy opływającego powietrza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
same koszty paliwa nie za duże, ale pozostałe koszty (naprawy, olej skrzyni i silnika) są pokaźną pozycją w kosztach utrzymania. Na plus że części daje się w miarę tanio kupić (pasuje sporo cześci opla i fiata)
3,0
Stosunek jakość/cena
efektowne, wygodne i dynamiczne autko za przyzwoite pieniądze. W zasadzie mam jedną zasadniczą uwagę do SS TTiD, ale na tyle poważną, że tak znacząco obniża moją ocenę tego efektownego samochodu. Jest to niezawodność. Mam coraz większe obawy czy nic nie poleci na trasie, bo miałem już trzy poważne usterki w dłuższych trasach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobnych usterek w sumie nie wiele. Nie warto o nich wspominać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu niestety słabo: - Poleciał EGR - powrót na lawecie - Poleciały obie półosie - spadły opaski trzymające osłony gumowe przegubów a piasek i woda zrobiły co trzeba - rozleciał się DPF - alternator i ogólnie problemy z dobrym doładowaniem akumulatora

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan