Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Blink, 9 lat temu
Silnik 1.9 TTiD PF 130KM 96kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TTiD PF 130KM 96kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie oceniam auto na 5 z małym minusem. Jak do tej pory nie przytrafiła mi się żadna przygoda która spowodowałaby potrzebę holowania auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jestem baaardzo pozytywnie zaskoczony elastycznością tego silnika. Niczym nie ustępuje starszemu koledze w odmianie 150KM a to dzięki temu, że posiada 2 turbiny. Spalanie na poziomie 5 - 6 litrów nie wymaga żadnych wyrzeczeń. Jedyny problem to DPF który w moim przypadku jest tylko i wyłącznie moją winą (rzadko robię długie trasy)
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze, mogłoby być lepiej. Biegi czasem haczą, ale skrzynia 6 nawet przy 140km/h utrzymuje obroty na poziomie 2200obr/min
5,0
Układ jezdny
Tu jest doskonale, nie ma do czego się przyczepić. Auto prowadzi się pewnie i szybko.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to szklarnia na kołach ale nie ma też na co narzekać. Typowy średniak w klasie średniej.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Niczego nie brakuje. Kokpit może już ma swoje lata ale nie czuć w nim starości...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małe wnętrze to mniej powietrza do schłodzenia/ogrzania dlatego nie ma z tym problemów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają miejsca idealnie. Gorzej, jak kierowca ma ponad 2 metry i jedzie z kompletem pasażerów. Z tyłu jest wtedy ścisk, ale nie jest on przesadnie wielki. Byłem niedawno na wycieczce w 5 osób i jakoś nikt nie skarżył się na brak miejsca.
5,0
Wyciszenie
Mam w domu wersje 2008 150KM TiD i 2011 130KM TTiD. Słychac wyraźnie że młodsze auto jest lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma do czego się przyczepić. Silnik produkcji fiata jest najtańszy w eksploatacji sposród konkurentów. Nawet rozrząd do VW 1.9 TDI jest droższy. Równiez pod dystrybutorem można pozytywnie być zaskoczonym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto dla indywidualistów. Rzadko widywane na drogach stąd czasami można kupić zadbany egzemplarz od nieświadomego użytkownika. Klasa średnia zobowiązuje więc już na starcie Saab jest dobrze wyposażonym autem w porównaniu z konkurencja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie brak. Problem z DPF to nie jest dla mnie usterka tylko wina nieodpowiedniej eksploatacji przeze mnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TTiD PF 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan