Karoseria
: Jest ładny i podoba się. Na parkingu między VW Golfami, Audikami i Beemkami z daleka cieszy oko.
4,0
Całokształt
Po kilku tygodniach cieszy nadal.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z silnikiem jak na razie jest bardzo dobrze. Termostat na dzień dobry koszt średni.
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Volvo V70 2,4 Diesel tu brakuje precyzji. Skok lewarka krótki, natomiast czasami problem z wbiciem jedynki. 6 bieg przydatny w trasie.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi i "bierze" ładnie zakręty. Niestety na nierównych drogach jak dla mnie za sztywno. Ale coś za coś. Albo się chce pływać w komfortowym zawieszenie ale na zakrętach zwalniać albo...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widać dobrze ale w sedanie do tyłu jest bardzo źle. Pomocne są czujniki cofania. Warto aby były.
5,0
Ergonomia
Włączam co chcę, kiedy chcę i trafiam to akurat w szwedzie nie powinno nikogo dziwić. Trochę źle jest z obsługą tempomatu. Umieszczenie go w dźwigni kierunkowskazu to głupi pomysł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadowalający dźwięk dmuchawy włączonej na maxsa. Dwustrefowa klimatyzacja działa tak jak powinna działać. Duży plus że można ją ustawiać w menu komputera, jak ma się włączać wentylator, jednostrefowa czy dwu. To bardzo dobre jest!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nie powala na kolana ale dodam że ten sam fotelik miałem w volvo v70 i synek i tak kład buty na zagłówku fotela przedniego bez problemu. Bez problemu kładzie też w saabie. Więc wydawałoby się że volvo V70 to ogrome auto i miejsca pełno... Tak ale w bagażniku.
3,0
Wyciszenie
No tutaj do 100 km/h jest świetnie. Powyżej jest w miarę ale tak po 130 km/h to szumi za bardzo. Da się wytrzymać jednak. Za to na wolnych obrotach wydaje się jak by zgasł.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd nie drogi! Termostat jest cały z obudową i to mi się nie podobało bo sam wkład byłby bardzo tani a tak trzeba było troszkę dać. Reszta na średnim poziomie jak na państwowego pracownika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość jest na poziomie dobrym we wnętrzu. Na zewnątrz jest po prostu Saab a to jest jakość. Za te pieniądze wart swojej ceny. Jest to moje 9 auto między innym po trzech volvo V40, V40 i V70. Nigdy nie miałem typowo niemieckiej marki i mieć nie będę. Dlatego wiem że Szwedzi robią po prostu samochody i nie muszą ich chwalić że są niezawodne jak to jest za odrą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wspomniałem termostat i świeca żarowa. To tyle przy nim usterek miałem. (jak na razie oczywiście)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Choć na liczniku jest 170 tys km a w rzeczywistości pewnie ze 100 tys więcej to cisza jest w temacie poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW
[l/100km]