Zawieszenie
: pomimo iż nie lubię twardego to jest rewelacyjne
4,0
Całokształt
nie dałem 5 tylko dlatego że to auto z duszą, najlepiej dla fana marki, napewno nie dla każdego, wymaga specjalnego traktowania, nie jest to typ auta że się jeździ aż stanie! Prowadząc saaba ma się poczucie bezpieczeństwa-jest to jedno z kilku najbezpieczniejszych aut na świecie, posiadające wiele zabezpieczeń rzeczywście chroniących pasażerów a nie tylko bajerów za które otrzymuje się punkty w testach. Dodatkowo auto można zostawić bez żadnych obaw w nawet najciemniejszej dzielnicy i możemy być pewni że nikt go nie ukradnie! no chyba że ktoś porysuje ale tych aut nie kradną. dowód? przeszukałem internet i nie spotakłem się nigdzie z kradzieżą saaba w żadnych statystykach! Zaleta nie do przecenienia w porównaniu z niemiecka konkurencją!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik generalnie sprawuje się dobrze, jak na razie bezawaryjny, w miarę oszczędny-da się zejść do 5l/100 km przy spokojnej jeździe w trasie (prędkości w granicach od 60-120 km/h w tym z 30% to wymagające góry). Porównując do superoszczędnego golfa IV TDI saab wciąga 0,5 litra więcej na trasie do 1-1,5 litra więcej zimą na mieście-myślę że jest co najmniej OK porównując gabaryty i masy.
Kultura pracy na poziomie średnim, nie ma tragedii ale hdi pracuje ciszej i spokojniej, tdi natomiast głośniej i bardziej szorstko.
Jedyny problem silnika to lekkie, ledwo wyczuwalne wibracje nie wiem może jakaś poduszka? ale da się z tym żyć. Ponadto turbodziura do 2000 obr ale tak maja prawie wszystkie doładowane diesle. Co ciekawe od wymiany do wymiany oleju brak dolewek. posiadam DPF- nie sprawa problmów ale trzeba pilnować kiedy sie wypala i nie gasic wtedy auta
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj saab się nie popisał, lekki zgrzyt czasem przy szybkim wrzucaniu dwójki, generalnie nie nadaje się do szybkiej zmiany biegów bo haczy. Ostatecznie do w miarę spokojnej jazdy może być, plus za 6 bieg ale w warunkach poza autostradowych rzadko się z niego korzysta tak naprawdę to użyteczny powyżej 115-120 dopiero. do audi nie ma porównania nawet golf ma fajna skrzynie. ale jakiejś strasznej tragedii też nie ma, kwestia przyzwyczajenia i wyczucia skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o układ jezdny to daje maksymalną ocenę pomimo kilku wad. Zacznę może od wad- dość SPRĘŻYSTE nawet powiedziałbym twarde, ale wiadomo, citroen to nie jest, widziały gały co brały. Ponadto trochę awaryjne ale koszty wymiany tulei czy wahaczy nie są jakieś rujnujące, Może troche drożej jak w golfie IV ale bez sensacji.podobnie trwałość zawieszenia- jak na razie po zakupie auta zrobiłem 30 tys. i dopiero coś mi zaczyna lekko pukać z tyłu.
Zalety- rewelacyjne trzymanie na zakrętach przy niewielkich przechyłach bocznych do tego czasem wyczuwalna praca tylnej osi skrętnej-robi wrażenie i pozwala wyprzedzać np w górach na podjazdach na zakrętach praktycznie wszystko o ile tylko starczy mocy.
Komfort
4,0
Widoczność
zacznę może od wad-krótka szyba przednia-problem ze światłami-trzeba stawać po prostu dobry kawałek przed sygnalizatorem,(ale tym samym już łoś do środka raczej nie wleci w razie czego:)) do tyłu też kiepski widok-ale są czujniki także bajka-problem jakby nie istniał, dość szerokie słupki przednie- trzeba trochę mocniej uważać na pieszych, ogólnie myślę że porównywalnie ze średnią.
rewelacyjne usterka, rzecz oczywista niby ale prawie bez pola martwego, trudno sie potem przesiąść do grupy vw gdzie lusterko prawe to jakiś żart-zmniejszone o dobre 30%!
5,0
Ergonomia
Tutaj jest rewelacja-generalnie jest juz wszytsko opisane w innych opiniach więc wejdę może w szczegóły- np podświetlenie night panel-genialne w nocy, dużo gniazdek 12V -podłokietnik, bagażnik, tego nie ma każdy. na tablicy jest tzw przycisk wolny- możemy sobie coś pod niego podłączyć na CB radio i bedzie uruchamiane przyciskiem z tablicy- super!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik działa genialnie wogóle można zapomnieć że istnieje, robi co chce i wychodzi mu to sprawnie, tylko coś u mnie nie dogrzewa zimą na dużych mrozach-muszę trochę przesłonić chłodnice w tym roku. ale są grzane stołki także daje rady.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń.... no cóż na moje potrzeby jest ok, nie jet to na pewno jakiś wielki wóz do wożenia lodówek ale jest ok, jest zachowane poczucie przytulności. raczej nikt na brak przestrzeni nie narzekał.
Trzeszczące plastiki!
4,0
Wyciszenie
wyciszenie oceniam pozytywnie, napewno przy 160 km/h nie napisze że czuć tylko szum wiatru ale myślę że jest dobrze, dużo daje 6 bieg który znacznie wycisza wnętrze przy dużych prędkościach. Dzwięk silnika- nie porywa ale nie jest uciążliwy
Pięknie dopracowana aerodynamika-przy mijaniu tira przy znacznej prędkości prawie nieodczuwalne zawrowania powietrza, może też dzięki masie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak napisałem przy spokojnej jeździe na trasie da się zejść do 5l/100, jak się przydusi to drastycznie nie wzrasta spalanie, chyba nie da się osiągnąć 8-9l/100 km na trasie bo nawet przy 180/h tyle nie wciągnie.
Miasto- zależy od nogi- 6,5-7 litrów latem jest realne przy spokojnej jezdzie. Dużo pali na zimnym silniku ale to jak każdy.Komputer oszukuje trochę ze spalaniem-zaniża-około 0,5 litra na trasie i pewnie koło litra w mieście
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały stosunek jakości do ceny jeżeli chodzi o auta używane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli były usterki to głównie na własne życzenie- połamana sprężyna przednia i pociekł amor- trzeba było zobaczyć czy esp działa czyli drifty na mrozie:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
padła przepustnica-500 złotych z wymiana-ale już z ta usterka auto kupiłem
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW
[l/100km]