Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Paweł, 10 lat temu
Silnik 2.8 i V6 24V 255KM 188kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 2.8 i V6 24V 255KM 188kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik swietny elastyczny, moment/moc wystarczające i jak na taką pojemnosc bardzo ekonomiczny. przy regularnym serwisowaniu i wymianie oleju jednostka bezawaryjna i podatna na modyfikacje:) ale jak ktos "zaniedba" to koszty naprawy masakryczne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : MODUŁ CIM
Inne
4,0
Całokształt
auto wyrózniajace sie na drodze w szczególnosci w wersji AERO lub TX. Dobrze sie prowadzi nie meczy a wrecz daje frajde z podrózowania. Dla liczących złotówki-odradzam bo nie zaoszczedzą a dla ludzi chcących czerpac radosc z jazdy jest to jedna z lepszych propozycji na rynku
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacyjny -elastyczny,ekonomiczny i bezproblemowy
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia mogła by byc lepiej wystrojona a sama gałka biegów miec krótszy skok.
5,0
Układ jezdny
układ jezdny w wersji Aero jest dosc sztywny i na naszych drogach daje o sobie znac ale rekompensuje to pewnym prowadzeniem podczas szybszej jazdy gdzie doskonale trzyma auto na drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra-przód i tyl widac jak na dłoni takze niema problemów z parkowaniem. Widocznosc na boki tez nie stwarza problemów a słupki nie utrudniają widocznosci podczas manewrów.
4,0
Ergonomia
jest niezle ale tempomat który jest na manetce od kierunkowskazu jest juz troche archaicznym rozwiazaniem i nie raz potrafi sie przypadkowo załączyc przy manewrach z kierunkiem. Pozatym wszystko mamy raczej pod reką i sterowanie nie stwarza problemów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje rade takze nie mam zastrzezen
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wiecej niz w BMW 3 ale mniej niz w Volvo s60-kierowca podrózuje wygodnie:)
3,0
Wyciszenie
wyciszenie dosc słabe ale jest to winą oszczednosci na jakosci materiałów wykonczeniowych które słabo tłumia a do tego potrafią trzeszczec...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dopóki sie nie psuje to autko dosc ekonomiczne i nie dziwmy sie ze nie jezdzi na powietrze i wciąga wiecej niz diesel. jesli juz cos padnie to za serwis czy czesci zapłacimy jak za auto klasy wyzszej a w szczególnosci w wersji Aero
4,0
Stosunek jakość/cena
Saaba kupiłem ze wzgledu na silniki benzynowe które uchodzą za niezniszczalne i przez swoje parametry dają mase frajdy z jazdy-nie zawiodłem sie:) Karoseria i blacharka wrecz "czołgowa" bez porównania z Mazdami czy innymi "papierowymi" autami. Oczywiscie jest masa mankamentów wykonczeniowych(materiały) czy konstrukcyjnych(słaby IC w 2.8t) ale za te pieniadze i w tej klasie auta mozna pominąc albo samemu poprawic.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oplowskie rozwiązania konstruktorskie dają o sobie znac i do tego nieszczęsny moduł CIM który jest fabryczną porazką i główną bolączką tego auta. Słabej jakosci skrzypiące i wycierające sie materiały tez mogą zniechecic do jazdy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory nic powaznego sie nie zdarzyło:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 24V 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.8 i V6 24V 255KM 188kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
13,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan