Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Jarosław, 2 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 210KM 154kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 II SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 210 koni robi robotę,po samym sofcie możemy tu nawet 250 km na fabrycznym osprzęcie a wtedy już jest pocisk.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeszczące plastiki słabej jakości i łuszczące się przyciski.
5,0
Całokształt
Świetne dynamiczne auto, ze świetnym designem które jasna sprawa nie musi się wszystkim podobać. Zawsze dowiózł mnie do miejsca docelowego i nigdy nie zawiódł w sportowych lecz nie koniecznie komfortowych warunkach. A że jest to moje pierwsze auto to sentyment pozostanie do końca życia
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik czyli chyba najlepsza część auta, mega dynamiczna, ładnie wkręca się w obroty i dość podatny na modyfikację. Ale jak każdy silnik ma swoje bolączki, no i pamiętać o regularnej wymianie oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zmienia biegi płynnie , czasem potrafi szarpnąć ale tę wadę niwelują łopatki w kierownicy i możliwość zmiany biegów jak w bolidzie.
5,0
Układ jezdny
Kolejna zaleta tego auta układ jezdny w wersji aero jest mega sztywny, prowadzi się pewnie, a pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność.
4,0
Karoseria
Trochę denerwujące słabej jakości wnętrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak na tak niskie auto wydaje się być dobra, zarówno w lusterkach jak i przez szyby.
5,0
Ergonomia
Gdy wsiadamy za kierownicę od razu wiem że to auto jest dla kierowcy, deska wyprofilowana w jego stronę, fajna duża kierownica i myślę sensowne rozwiązanie ze sterowaniem resztą auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja sprawdza się dobrze,w miarę szybko odparuje szybę, ogrzeje i ochłodzi latem,no i jeszcze grzane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto segmentu C myślę że na miejsce w nim nie ma co narzekać, w większości przypadków jest go więcej niż u konkurencji. I jeszcze dość pojemny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Auto wyciszone w miarę dobrze, za to przy większych prędkościach mogą o sobie dać znać uszczelki drzwi bądź lusterek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj trzeba się liczyć że utrzymanie jego nie będzie tanie już nie mówiąc o spalaniu, choć jak na automat i 200 kucy pod maską, spalaniem w trasie jesteśmy w stanie zejść do 8l przy prędkości 130-140km/h , cykl mieszany to min. 10 l. Trzeba pamiętać o lubiącej się psuć elektronice (moduł com/stacyjka) i regularnej wymianie oleju co max 10 tyś km i wybraniu oleju z górnej półki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go używanego jako 18- latka za wydaje mi się rozsądne około 16 tyś zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż auto zawsze mnie dowiozło do celu i nigdy nie zawiodło że musiałem kombinować lawetę ( tak na marginesie to aero będzie ciężko na nią wjechać). Z drobiazgów to uszkodzony cewki, zacinające się zamki, łuszczące przycziski.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna z większych usterek to nie szczelność pompy wody którą trzeba było wymienić.( Koszt około 1 tyś zł). Komplet cewek muszą być orginalne ( koszt też około 1 tyś zł).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 2.0 Turbo 210KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
11,0
l/100km
12,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan