Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

Michał Saabomaniak, 8 lat temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo wszystko jednak silnik. Dynamiczny, elastyczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nieszczęsny filtr DPF to jest po prostu zmora.
4,0
Całokształt
Od początku wiedziałem czego chcę, i nie zawiodłem się. Pomimo swoich wad da się go kochać, auto się wszystkim podoba no i wyróżnia się wszędzie. Wygodne, dynamiczne, super frajda z jazdy. P.S. Mam skrzynię manualną, nie wiem czemu do wyboru jest tylko automat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik świetny do tego auta, bardzo dynamiczny i elastyczny. Po przesiadce z 90 KM na lpg to jest torpeda, jest czym wyprzedzić a i 200 km/h to nie jest dla niego jakiś większy problem. Jednak do miasta się nie nadaje, problemem jest jak zawsze dpf, przez co paliwo dostaje się do oleju. Na trasy świetny.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia 6-biegowa o optymalnych przełożeniach. Niecałe 3 tys obr/min przy 150 km/h powodują oszczędną jazdę na autostradach.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, ale auto prowadzi się znakomicie. Czuć każdy jego ruch.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dokładnie jak powinno być. Znakomite fotele. po 9-godzinnej jeździe nie czuć żadnego zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają bardzo sprawnie, również klimatyzacja automatyczna bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tutaj jest już niestety przeciętnie. Przy moim ustawieniu fotela z tyłu nie ma już zbyt wiele miejsca, problem z zapięciem nosidełka dziecięcego. Trzeba odsuwać fotel albo zapiąć z drugiej strony. Miejsca z tyłu mogłoby być niestety więcej.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Przy 150 km/h szum daje się we znaki, a to nie jest auto do jazdy 80 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty normalne. Dużym plusem jest tutaj pokrewieństwo z Vectrą. Przykładowo komplet rozrządu 500 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli nowy, to niestety, ale nie wart swojej ceny. Jednak ceny używanych lecą bardzo mocno w dół, co czyni go już bardzo ciekawą alternatywą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza trzaskami przy opuszczaniu tylnej szyby i nieszczelności w tylnych prawych drzwiach (woda po myciu na myjni dostaje się do środka) jest ok. Jak na razie żadnych mniejszych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych już niestety dotknął mnie dwumas przy przebiegu 165 tys. km. No ale to część eksploatacyjna. Poza tym jak do tąd żadnych poważnych napraw czy wzywania lawety.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi