Inne
: komort jazdy na dlugich dystansach, dobre prowadznie na prostej, nawet niezle trzyma sie w zakretach glownie dzieki dobrze wyprofilowanym fotelom.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wtryskiwacze, egr
Przeniesienie napędu
: kiepska skrzynia biegow
Zawieszenie
: bardzo slabe
3,0
Całokształt
Auto bardzo przecietne jezeli chodzi o wlasciwosc jezdne. Mocny i elastyczny silnik na wyzszych biegach, dosc awaryjny. Jakosc wykonczenia tragedia!!! Wszytsko skrzypi, tanie plastiki na desce rozdzielczej i na niektorych panelach. Skrzypiaca \"udawana\" skora.
Gdyby tylko jezdzilo tak jak wyglada nie zamienilbym na inne. Generalnie ladnie wyglada na parkingu pod domem i wzbudza zainteresowanie ale to chyba jedyny prawdziwy plus, i pomyslec ze przed kupnem tego auta bylem jednym z wiekszych fanow tej marki. WIELKIE ROZCZAROWANIE
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik calkiem spoko, troche malo elastyczny w miescie. Na trasie dosc przyjemnie dobre przyspieszenie nawet na 6 - tym biegu. Troche duze spalanie trzeba bardzo uwazac na pedal gazu jezeli chcemy utrzymac niskie spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo krotka jedynka i dwojka auto dostaje wigoru przy 3 biegu. Dosc ciezko pracujacy skrzynia. Czasem trudno trafic we wlasciwy bieg.
3,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma w zakretach, troche glosny w srodku na chropowatej nawierzchni. Ogolnie zawieszenie bardzo slabe wciaz cos stuka, przenosi chalas do kabiny w postaci dudnienia.
Komfort
2,0
Widoczność
Dosc grube slupki przednie, ktore troche przeszkadaja i troche jakby za bardzo w przodzie troche irytujace na skrzyzowaniach, na niektorych trzeba niemalze sie wychylac by upewnic sie czy nie ma nadjezdzajacego pojadu. Tylnia klapa (kombi) solidna a przez to szybka jest dosc niewielka. Lusterka boczne niewielkie. Nie przyjazne przy parkowaniu tylem.
3,0
Ergonomia
Bardzo przecietnie, bez rewelacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja, przednia szyba odparowuje szybko jak i boczne przednie. Z szybami pasazerow jest troszke slabiej ale lepiej niz w poprzednim samochodzie (citroen)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest duze z zewnatrz jednak w srodku jest dosc ciasne. Nie brakuje miejsca kierowcy i pasazerowi jednak z tylu to troche rozczarowanie. Choc fotele wygodne i dobrze trzymaja.
Pojemnosc bagaznika: jezeli ktos nastwia by stosowac to auto jako transportowe odradzam, bodajze najmnieszy bagaznik (kombi) w klasie.
3,0
Wyciszenie
Jak na samochod tej klasy bardzo slabe. Znajomi maja auta z nizszej polki i jest o wiele lepiej. Troche rozczarowujace.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przypuszcam ze jak na te wielkosc i mase nie jest zle, choc oficjane dane dosc wygorowane. Bedac dosc spokojnym kierowca ciezko mi sie zblizyc do oficjanych danych. Jezdzilem kiedys wypozyczonym np. seatem leonem w benzynie (autko troche mniejsze) ale spalanie bez wiekszego wysilku mniejsze niz w dieslowym saabie
2,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo slaba. Drogie auto z bardzo kiepska jakoscia wykonania. Jak lubisz szwedzkie auta to kup volvo v50, zaoszczedzisz sobie nerwow i rozczarowania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalni nie jest zle. Jest pewnie lepiej niz w polonezie ale biorac pod uwage klase samochodu to troche rozczarowujace. Male drobiazki potrafia niezle zajsc za skore.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 100000 prawdopodobnie do wymiany dwumasa! koszt ok 3500zl, ciagle brudzacy sie egr, nieprecyzyjnie pracujace sprzeglo. Slabiutkie zawieszenie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW
[l/100km]