Inne
: Wygoda w miejscu kierowcy - Wygodna pozycja i fotele
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: szybkie zużycie klocków hamulcowych z tyłu?! wymiana co 20tyś
Karoseria
: trochę słaba jakość plastików we wnętrzu, trzeba popracować nad wyeliminowaniem skrzypienia
5,0
Całokształt
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim o indywidualnym wyglądzie i to go wyróżnia, BMW, VW i inne od razu można rozpoznać, a ten wzbudza zainteresowanie bo mimo wszystko jest dość rzadkim widokiem na naszych drogach. Ktoś może powiedzieć to Opel-o-Fiat. I co z tego. A ja powiem, że nie do końca jest to prawdą. Płyta podłogowa z Vectry- czy to, źle?, Silnik bzdura że od Fiata- główna konstrukcja tak a cału osprzęt wraz z turbo indywidualny z Saaba. pojemność 1.9- trzeba zobaczyć ile jeździ samochodów z silnikami o takiej pojemności. I poszukać kto takie silniki stworzył i kto wymyślił CommonRail - nie fiat, nie opel tylko VM Mottori - włoska firma która ma w tym doświadczenie i korzysta z tego wiele firm. Nawet VW rezygnuje ostatnio z pompowtryskiwaczy i przesiada się na CommonRail.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura Pracy rewelacja. powyżej 110km/h tylko szum opływającego powietrza, wada - odczuwalna turbo-dziura pomiędzy 1500-1900obr/min, powyżej 2000obr bez zastrzeżeń
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów -6 biegowa, trochę trzeba się namachać, ale to sama przyjemność, ale zmiana biegów mogłaby być dokładniejsza - trochę czasami oporna, dlatego tylko \"4\"
5,0
Układ jezdny
rewelka, zakręty bezproblemowo, sztywniejsze i twardsze zawieszenie (wersja kombi)- dla mnie akurat atut, dla niektórych może być mniej komfortowy ale to kwestia indywidualna
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki wszystko jak najlepiej. Tył w wersji SportKombi ma szerokie słupki tylne, które niestety ograniczają widoczność do tyłu- standard -czujniki parkowania i jest OK.
5,0
Ergonomia
Idealne rozwiązania, wszystko co potrzebne jest na swoim miejscu, Bez wodotrysków, niepotrzebnych światełek i ekraników odwracających uwagę od kierowania, dla niektórych monotonny zielony kolor, ale tak powinno być, mamy czerpać przyjemność z jazdy a nie patrzeć, na jakieś niepotrzebne rzeczy. Jak będzie potrzeba komputer sam wyświetli niezbędną informację. NightPanel podczas jazdy nocą - ideał- tylko droga, ty i prędkościomierz, Stacyjka pomiędzy siedzeniami, Idealne, przewygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo wydajny system ogrzewania. W lecie bardzo dobra automatyka. Po wejściu do nagrzanego samochodu nie dostajesz gorącym powietrzem w twarz, schładzanie stopniowe, Ja mam ustawione 20stopni i to wystarczy, żeby w parę minut samochód się schłodził.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, Z tyłu mogło by być więcej miejsca na nogi pasażerów i to jest największy mankament. W SportKombi zdecydowanie więcej miejsca na głowy pasażerów o wzroście powyżej 180cm siedzących z tyłu, nie muszą trzymać głowy w pozycji średnio przechylonej o 30stopni i narzekać na ból szyi jak w większości sedanów, Dlatego też wybrałem Kombi jako bardziej uniwersalne a może wg niektórych mniej elegancjkie, Polecam wersję SportKombi
5,0
Wyciszenie
Doskonałe. Przy silniku Diesla na pewno większe drgania i odczuwalny hałas, ale powyżej 110 na 6-tce tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu ze względu na mój styl jazdy jest różnie. Samochód ma odpowiednią masę i moc. Przy mojej jeździe dynamicznej z momentami spokojnej średnie zużycie przy podziale 35% trasa/65% miasto wynosi ok 6,8-7,4 litra, na trasie 6,2-6,8 w mieście 7,8-9,0 - Jako bajki wkładam zużycie paliwa podawane przez producenta, Może to wina stylu jazdy, ale jak ktoś się uprze średnio zużyje 5,5-6,5 ale jaka z tego przyjemność..... Co do kosztów przglądów - średnio z przewagą na tanio- Dlaczego - przegląd co roku lub co 30tyś!!! a nie jak w przypadku niektórych 15-20 tyś. Nawet jak wydam 800zł to myślę że inni wydadzą tyle samo jak nie więcej, gdyż muszą to robić częściej. Naprawy - na razie brak i brak oceny kosztów
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena indywidualności nie możliwa do oszacowania.
Mogłoby być trochę taniej, ale wtedy byłoby za bardzo pospolicie jak w przypadku \"VW-SamochoduDlaLudu\".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie przez 3 lata eksploatacji rewelacja. Brak usterek
Ale jest jedna drobna uwaga. Zbyt szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych na 60tyś przebiegu już dwie wymiany, a z przodu nawet nie 50% zużycia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to nagły brak świateł po ok 2 miesiącach użytkowania. Wada reflektora (biksenon) spowodowała uszkodzenie komputerka sterującego, ale szybko sprawnie wymienione na gwarancji. Nawet jak po ok 6 miesiącach uszkodzona została w tym samym reflektorze żarówka ksenonowa (choć nie powinno się nazywać to żarówką) to została wymieniona na gwarancji. Jeżeli taka usterka byłaby po gwarancji nie wiem ile by to kosztowało - pewnie sporo (sama żarówka ok. 800zł)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW
[l/100km]