Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

tg-tgart@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przewygodne przednie fotele - ergonomia i wygoda - ocena 10 - przejechałem 1300 km z dwoma przerwami na tankowanie i nie czułem bólu pleców ani d....
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : wada reflektora - nieszczelność, podobno drugi taki przypadek w historii?!!
5,0
Całokształt
generalnie jestem wielbicielem SAAB-a więc dla mnie to auto marzenie (już nareszcie spełnione) więc moje opinie mogą być lekko subiektywne. Ogólnie samochód bardzo indywidualny, niepowtarzalny, powodujący, że niektórzy muszą czytać znaczek na masce żeby zobaczyć co to za marka, brak obaw (na razie) o zniknięcie lusterek lamp i innych łatwo dostępnych (i chodliwych) części ze względu na małą ilość aut tej marki i zapotrzebowanie na części - i niech tak zostanie. Polecam - nie będziecie żałować wyboru
Wrażenia
4,0
Silnik
Terkotanie jak to dieslu, ale te pomruki mają swój urok, brzmienie silnika dla mnie fantastyczne, elastyczność mogłaby być lepsza-czasami doskwiera "turbodziura" (dlatego tylko ocena 4) poniżej 2000obr/min, ale jak później wystrzeli to dopiero mamy frajdę
5,0
Skrzynia biegów
sześć biegów, trochę machania lewarkiem, ale na trasie miód
5,0
Układ jezdny
wspaniałe trzymanie się drogi, tylne zawieszenie skrętne pozwala na utrzymanie toru jazdy dodatkowo, szerokie opony 225 trochę nie na nasze drogi ze względu na koleiny, ESP bez zarzutu pomogło mi tej zimy w górach
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność przód super, tył jak to w kombi, trochę szerokie słupki tylne, ale gdyby było inaczej to samochód straciłby urok i swoją super sylwetkę, czujniki parkowania wskazane
5,0
Ergonomia
bez komentarza, wszystko w najlepszym porządku i na swoim miejscu, w moim modelu (2007) nie ma już dwudziestu przycisków, tylko pokrętła do sterowania nawiewami i klimatyzacją i to duży plus. Po prostu super tak jak powinno być w porządnym aucie, bez zbędnych wodotrysków odwracających uwagę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja wyśmienita, czujniki nasłonecznienia i temperatury, ogrzewanie siedzeń (siedzisko i oparcie)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ergonomia siedzeń ocena 5+ i to nie tylko przednich, jeżeli jadą 4 osoby nic więcej nie potrzeba, ocena ogólna 4 ze względu na ograniczoną przestrzeń na nogi z tyłu (ale ja jeżdżę z przodu więc dam 5) polecam siedzenia - połączenie skóry i materiału.
4,0
Wyciszenie
trochę mogłoby być lepiej jeżeli chodzi o silnik diesla ale na autostradzie to tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dane fabryczne to chyba mierzone rzeczywiście testowo w Szwecji, aczkolwiek jadąc równo 90km/h zejdziemy do 4,5l/100, ja średnio zużywam 7,5//100 - 35%trasa/65%miasto, w mieście 8,5 -9l/100. ceny przeglądów - jeszcze nie wiem - pierwszy przegląd po 30tyś km lub po roku - i to duży plus bo może i wyjdzie taniej niż bym innym samochodem musiał jeździć co 15tys do serwisu
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego odstrasza. Ale to jest auto klasy premium więc musi kosztować. Porównajcie ceny aut o tych samych osiągach i wyposażeniu i nie wychodzi tak żle. Ponadto można wynegocjować dobry rabat. jeżeli chodzi o używany to można kupić już 3 latka (oczywiście z dużym przebiegiem) za 8-10tys euro. Jakość poza paroma elementami plastikowymi 5+
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak usterek oby tak dalej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko jedna poważna usterka - wada reflektora (biksenon) - przez jakąś nieszczelność dostała się woda i uszkodziła sterownik - komputer przy reflektorze, ale "wikingowie ze Szwecji" przywiosłowali z reflektorem i komputerem w ciągu 24h od wysłania zamówienia i po niecałych 36h miałem samochód sprawny

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiDS 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportKombi