Przeniesienie napędu
: W standardzie system TCS który pomaga wyjechać z zaspy albo podjechać pod śliski podjazd
5,0
Całokształt
Nie miałem jeszcze lepszego auta :) No i ten wygląd ...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z samochodem, lecz wersja 1.9TID 120KM przy przyspieszaniu lubi wibrować. Turbina wkręca już przy 1500obr/min
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, 6 biegów, biegi wchodzą dosyć twardo i trzeba się do tego przyzwyczaić. Jazda ECO pomiędzy 1400-1600obr/min [5 bieg/75km/h; 6bieg/90km/h]
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale się prowadzi. Standardowe opony Michelin Energy nie zapewniały odpowiedniej przyczepności, polecam Vredestein Hi-Trac, są cichsze i zapewniają większy komfort. Przy felgach 15\" komfort jest bardzo duży a zawieszenie pracuje cicho. W zakrętach i koleinach prowadzi się pewnie ale z uwagi na ciężki silnik auto jest lekko pod sterowne w szybkich zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń parkowanie nawet bez czujników nie sprawia problemów
5,0
Ergonomia
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, regulowany fotel kierowcy w trzech płaszczyznach + podparcie lędźwiowe w standardzie, kilka bardzo wygodnych uchwytów na kubki, regulowany podłokietnik to właściwie doskonałe wyposażenie w dalekich podróżach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja w standardzie, dodatkowe nawiewy dla tylnej kanapy, tani filtr kabinowy [taki sam jak do Opla Corsy 3]
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma tu bardzo dużo miejsca, przestrzeni na kolana kierowcy nic nie ogranicza nie ma kluczyka kolo kolumny kierownicy a wszystko jest ładnie wyprofilowane, pasażer z przodu ma sporo miejsca. Z tyłu przestrzeni jest więcej niż można się spodziewać, fotele są bardzo dobrze wyprofilowane a przednie siedzenia mają wcięcia na dodatkowe miejsce na kolana pasażerów z tyłu. z tyłu osoby 180cm wzrostu usiądą całkiem wygodnie, a wyższe usiądą wygodnie o ile przedni rząd foteli nie będzie odsunięty na maxa. Należy pamiętać że auto jest przewidziane na wygodną podróż dla czterech osób.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobrze jednak przekraczając 160km/h w kabinie robi się głośno. Możemy zredukować hałas stosując opony o zaokrąglonych krawędziach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie [odpukać] nic się nie psuje, no może oprócz rozpłatanej osłony pod silnikiem, choć to \"zasługa\" naszych pięknych Polskich półmetrowych krawężników :/. Stosunkowo szybko się zużywają łączniki stabilizatorów i elementy gumowe, jest to auto przewidziane na trasy z dobrą nawierzchnią. Zużycie paliwa wg mnie wzorowe: można zejść na trasie jadąc spokojnie do 4,6l/100km z klimatyzacją.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z salonu Saaba można kupić już od 106tyś czyli niewiele więcej niż dobrze wyposażony kompakt. A ceny aut używanych są stosunkowo niskie. Niestety auto szybko traci na wartości
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka czasem żyje własnym życiem ale się nie psuje :P Częściej się przepala lewa żarówka. Komputer zawiesza się jak jest bardzo gorąco [cały czas robi pomiar lecz nie można przełączyć co wyświetla]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie absolutnie nic się nie zepsuło silnik jest suchy, ograniczam się tylko do wymiany filtrów oraz wymiany oleju co 15 tys km na 5w30.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW
[l/100km]