Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

Tomek, 1 dzień temu
Silnik 2.8 V6 255KM 188kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Saab 9-3 II SportKombi 2.8 V6 255KM 188kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wszyscy straszą, że b284 to kłopotliwy silnik a najlepszym wyborem są b207, dwulitrowe. Akurat ja mam inne doświadczenia, więcej problemów miałem z wersjami 2.0 a 2.8V6 nie zawiódł mnie do tej pory
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : tu sporo problemów, wymiana haldex, elementów zawieszenia, sterownik i pompa abs
5,0
Całokształt
Samochód, o który trzeba dbać i mieć cierpliwość a odwdzięczy się wrażeniami z jazdy. Dla osób ceniących oryginalny design i niebanalne rozwiązania, potrafiących wybaczyć różne niedociągnięcia.
Wrażenia
5,0
Silnik
U mnie wersja b284r czyli 280KM i 400Nm, to czego się najbardziej obawiałem sprawia najmniej problemów :) Bardzo dobra kultura pracy, miłe brzmienie, dynamika i w sumie do tej pory nic nie nawaliło.
4,0
Skrzynia biegów
trochę za mało precyzyjna jak na mój gust ale jak do tej pory bez awarii
5,0
Układ jezdny
XWD ale już nie na oryginalnych amortyzatorach Sachsa tylko Bilstein B6, świetne prowadzenie, mimo masy samochodu, przyklejony do drogi, na autostradzie jak pociąg, równo do przodu tnie
4,0
Karoseria
jak na swój wiek i przebieg, blachy mało podatne na rdzę, oczywiście jakieś drobne ogniska się pojawiają ale auto nie garażowane, ponad 360tys przebiegu i 17 lat... Fajny projekt, wyrównia się, z daleka poznasz, że to Saab, oczywiście polift, bo ten do 2007 roku mniej charakterny.
Komfort
4,0
Widoczność
nie narzekam, chociaż czujniki parkowania z przodu by się przydały, wersja Aero z dokładkami, które łatwo otrzeć o krawężnik
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, kierowca ma wszystko pod ręką, fotel bardzo wygodny, w pełni elektryczna regulacja, szkoda że nie ma wentylacji w fotelach, kierownica Aero bardzo fajnie w rękach leży
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo sprawna i latem, i zimą
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze natomiast tył już przeciętnie, kanapa wygodna ale mało miejsca na nogi, dla wysokich osób raczej niezbyt wygodne, do 180cm wzrostu ujdzie
4,0
Wyciszenie
nie jest źle ale wersja z otwieranym dachem szumi bardziej niż bez szyberdachu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niestety wiele różnych usterek podnoszą koszty eksploatacji, spalanie jak na te gabaryty auta i moc silnika, napę AWD nie jest przesadne, dużo zależy od stylu jazdy
4,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie trudno o samochód z taką mocą i napędem na wszystkie koła
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zamki drzwi-klasyka, miałem kilka modeli 9-3 i w każdym coś, drobne usterki elektryczne, cewki zapłonowe
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tu niestety można się nadziać, co prawda sam silnik wytrzymał ale haldex musiałem wymienić, pompę abs ze sterownikiem, cewki dość szybko się kończą, potrafi głupieć moduł komfortu (CIM) chociaż akurat w tym egzemplarzu mi się nie zepsuł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 V6 255KM 188kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi