Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

badasskris@hotmail.com, 18 lat temu
Silnik 1.8 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 0 tys. km
Saab 9-3 II SportKombi 1.8 122KM 90kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochod jest absolutnie piekny, ma dusze, styl i niepowtarzalny klimat; ale jakosc wykonczenia na poziomie Daewoo ze sporym przebiegiem; lepiej jest go ogladac z zewnatrz niz prowadzic po wybojach miejskich.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny powyżej 2000 rpm, przyspiesza jak 3-litrowy benzynowiec, ale z 320 Nm to nie dziwne, glosny jak na klase samochodu
4,0
Skrzynia biegów
Dosc precyzyjna i szybka, ´ostra´, bez poczucia gumowosci charakterystycznego dla niektorych japonczykow
3,0
Układ jezdny
Dosc dobre polaczenie komfortu i twardosci, niezle sie spisuje na zakretach, choc na polskich drogach czasem trzeba uwazac, zeby nie przygryzc sobie jezyka; poza tym problemy jak to w zawieszeniu Vectry - lozyska McPhersona co 20000 km, a teraz czekam na reszte...
Komfort
4,0
Widoczność
W kombi szyba konczy sie tam gdzie samochod, wiec nie ma problemow; ale czujniki parkowania sa bardzo przydatne
4,0
Ergonomia
Generalnie niezle, choc niektore funkcje moglyby byc sterowane pokretlami zamiast ogromna liczba malych guziczkow; no ale cos za cos - albo styl Saaba albo pelna ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele, dosc wydajna klima, choc czasami mam wrazenie, ze jak sie rozbuja to mrozi niemilosiernie; dosc niezwykle wrazenie jak na Klimatronik; sprytnie rozwiazane sterowanie nawiewami - bardzo saabowskie i pozwalajace na latwa regulacje we wszystkich kierunkach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, tyl ciasnawy, a przy odsunietych na maksa fotelach przednich niemal dramat
3,0
Wyciszenie
Mogloby byc lepiej za ta cene - avensis, mondeo czy nawet blizniacza vectra lepiej tlumia silnik; na 225-kach dosc glosny dzwiek opon
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przygodach z 3,2 V6 1,9 TiD sprawia rewelacyjne wrazenie; po miescie 7,7 a w trasie przy 120-150 okolo 5,8 do 6,0 litrow na 100 km
2,0
Stosunek jakość/cena
Dealerzy Saaba sa sklonni do dosc powaznych negocjacji, wiec cena nie wychodzi tak zle; ale jakosc, ktora sie za nia dostaje jest grubo ponizej oczekiwan dla tej marki; blizniacza Vectra zachowuje sie znacznie lepiej, niestety bezduszne i bezjajeczne (przynajmniej wiekszosc) japonczyki zdecydowanie tez
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tu sie zaczyna problem; CD zablokowalo mi wszystkie dzwieki w samochodzie (cykanie kierunkowskazow, radio, czujniki parkowania, etc); w radiu strzela potencjometr; deska skrzypi jak w 24-letniej zastavie, klapa bagaznika (kombi) klekocze jak cholera, drzwi trzeszcza na uszczelkach, sprzeglo piszczy przy kazdym wcisnieciu, a lusterko wewnetrzne wibrowalo do niedawna wydajac specyficzny dzwiek najpierw w zakresie 1900-2100 rpm, a po naprawie 3900-4000 rpm; jakosciowa kicha totalna
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno na razie powiedziec; lozyska McPhersona wymienione, CD wymienione; reszta sie trzyma
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi