Inne
: Prawie pełne wyposażenie. Nic innego mnie nie zaskoczyło bo to już 3 SAAB.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
To już 3 SAAB 9-3 w mojej rodzinie, przy czym 2 w wersji bez dachu (kupiony w miejsce rozbitego). Uprzedzam więc, że ocena uwzględnia moje wyjątkowo pozytywne nastawienie do marki. Dodam jednak, że rozważaliśmy zakup cabrioletu także innej marki, a ponownie wygrał SAAB. Samochód jest z rocznika 2011 - autocentrum tego nie przewiduje, zapewniam jednak, że w 2011 produkowano 9-3 z tym silnikiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowe turbo to właśnie jeden z powodów kupowania SAABa. W Polsce nie ma paliwa E-85 więc użytkuję go na benzynie - parametry jak 2.0t (175 km). Wielkiej różnicy względem 1.8t nie dostrzegam, choć czuć, że to poważniejsza maszyna.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, ekonomiczna skrzynia. przy 180 km/h 3000 obrotów.
5,0
Układ jezdny
2.0t Biopower ogólnie jeździ lepiej niż 2.0t, ma też wentylowane hamulce. Podejrzewam, że z uwagi na moc na E85 tożsamą de facto z aero zawieszenie i hamulce ma albo identyczne albo bardzo podobne jak aero.
5,0
Karoseria
Ponadczasowy, wyróżniający się skandynawski design. Wyjątkowy poziom bezpieczeństwa (pierwszy cabriolet w historii, który we wszystkich testach zebrał maksymalne noty).
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu cudów nie ma. Natomiast wielki plus za sferyczne, fotochromatyczne lusterka boczne. Również czujniki cofania są bardzo precyzyjne.
5,0
Ergonomia
Jak to w SAABie (wersja bez telewizora).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealne. Nie oferowano podgrzewanej kierownicy, ale w cabrio to bez znaczenia. Brakuje wentylowany foteli (również nie oferowane).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetna, o ile jeździmy tylko z przodu. Na 3 osoby i więcej jedynie jako prowizorka.
5,0
Wyciszenie
Uwzgolędniając, że auto bez dachu - świetne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód, który kupuje się żeby oszczędzać, więc nie będę dowodził, że jeździ taniej niż Skoda Fabia lub inny tego typu wynalazek.
Natomiast jak na auto tej klasy utrzymanie jest całkiem tanie - pali niewiele (mniej niż słabsze 1.8t), serwisować to może każdy ogarnięty mechanik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak już się znajdzie dobry egzemplarz - najtańsze cabrio tego typu. Jednak trzeba się znać na marce i samochodach, żeby nie wtopić w jakiegoś składańca (ponad 90% używanych 9-3 cabrio jest moim zdaniem po przejściach).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno to ocenić, bo samochód kupiłem z szeregiem drobiazgów do zrobienia, o czym doskonale wiedziałem. Od kupna nic się nie zepsuło, ale też samochód niewiele jeździ.
Mogę jedynie dodać, że SAABy z 2011 roku są bardzo bogato wyposażone, ale jakość trochę ucierpiała na problemach z finansami (np. gorsze spasowanie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak, choć potencjalnym problemem jest wymienianie przez poprzedniego, niemieckiego właściciela oleju co 20-30 tysięcy oraz minimalna konsumpcja płynu chłodniczego. W nadchodzącym roku będzie to pewnie robione.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0t BioPower 200KM 147kW
[l/100km]