Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Pavulon, 5 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeżdżę tym autem od 12 lat prywatnie, zmieniam je od 6lat ale zmienić nie mogę bo oprócz ładnych tabletów nowsze auta nie mają żadnej znaczącej przewagi nad tym opartym na płycie Opla Vectry z 1988 roku SAABem (porównuję z autami służbowymi użytkowanymi w tym samym okresie typu 307, Megane II, Golf V i VI, Passat B7, Astra IV i V). Auto nie do zajechania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, stosunkowo dynamiczny, niezawodny z trwałym łańcuchem rozrządu, taki w serwisowaniu, brak DPF, dwumasy, brak problemów z jakością paliwa, głośna praca, mocno trzęsie nadwoziem,
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą mimo wieku precyzyjnie, przełożenia są odpowiednio dobrane do charakteru silnika.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy ale nie bujający i nie pływajacy w zakrętach trzyma się drogi całkiem dobrze, oprócz tego tani w serwisowaniu i trwały.
4,0
Karoseria
Dużo miejsca z przodu, duży ustawny bagażnik, mało miejsca z tyłu. Średnie reflektory. Świetne fotele. Wysoka jakość wykonania wnętrza.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w żaden sposób nie porównywalna z współczesnymi autami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, duże przyciski możliwe do obsługi w rękawiczkach, czytelne zegary brak udziwnień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczne ogrzewanie jak na diesla zimą, szybkie odparowywanie i dużo nawiewów na tył. Klimatronik działa praktycznie idealnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, duży ustawny bagażnik, mało miejsca z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Głośny, tekoczący i trzęsący silnik, średnia jest też izolacja od innych odgłosów zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadziwiająca niezawodność: przez 12 lat użytkowania 2 drobne awarie 250zł naprawa każdej. Spalanie niskie. Pozostałe koszty także bardzo niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Być może miałem szczęście ale jeśli w końcu pożegnam się z tym autem to będę płakał jak ten przysłowiowy Niemiec...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Korozja tylnych nadkoli. Zacięcie elektrozaworka od turbiny i drobne przepocenie uszczelki przy turbinie. Przez 12 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Hatchback