Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

noniemozliwe, 11 lat temu
Silnik 2.2 TiD 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 411 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie nic mnie nie zaskoczyło. Odkąd pierwszy raz usiadłem za kierownicą tego samochodu(w komisie) wiedziałem, że muszę go kiedyś kupić i że mnie nie zawiedzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Pompa paliwa Bosch vp44.
Inne : niektóre rozwiązania GM jak łącznik regulacji nawiewu.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem w 2010, używane z kosmicznym przebiegiem 326kkm za naprawdę niewielką kwotę. Razem z kosztami akcyzy oraz zarejestrowania wyniósł mnie ok 30% taniej niż średnia cena na naszym rynku w tamtym okresie. Pomimo kilku chrupnięć o których napiszę poniżej, do tej pory uważam, że był to jeden z lepszych zakupów jakie zrobiłem. Stosunek jakości oraz wyposażenia do ceny jest naprawdę przyzwoity. Do tego, co może niektórych dziwić, samochód niebywale solidny. Zresztą ilość przejechanych kilometrów na liczniku potwierdza ten fakt. Oczywiście jak z każdym autem, trzeba dbać, a niezawodność będzie wam dana. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, ale w wersji 5cio drzwiowej z maksymalnym możliwym wyposażeniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie to "niewyczerpany robol". Trochę hałaśliwy. Traktor - śmieją się ze mnie SAABowicze w benzynach. Nie dziwne, bo kultura pracy jest terkocząca i wibrująca. Ale pomimo przebiegu pracuje świetnie i nie grymasi, można na nim polegać. Wadą związaną z silnikiem jest osprzęt od GM(zawory podciśnienia, EGR).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi przyzwoicie, lekko oraz precyzyjnie z jednym mankamentem. W przypadku mojego auta są problemy z wybierakiem i wsteczny lubi nie wchodzić na miejsce. No ale czego wymagać skoro skrzynia oraz sprzęgło są oryginalne i mają 14 lat. Daję za to dobry. Jakbym naprawił skrzynię to dałbym 5.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się jak marzenie. Balans pomiędzy sztywnością a miękkością jest przeniesiony nieco bardziej w stronę tego drugiego. W polskich warunkach pozwala to nieco lepiej znieść długą jazdę podczas dziurawych wypraw. Układ sterowania jest wystarczająco precyzyjny, chociaż przyznam, że np w porównaniu z Fordem Mondeo MK3 jest gorszy(SAAB ma chyba trochę za dużą kierownicę).
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, przy odpowiednim ustawieniu fotela nie ma problemów z widocznością. Czasem jednak przy zakrętach przedni słupek potrafi minimalnie przysłonić widoczność. W Fordzie Mondeo MK3 pod tym względem jest o wiele gorzej. Porównuję do Forda, bo miałem okazję nim jeździć w tym samym okresie co SAABem.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest jak najbardziej ok, radio, pokrętła, przyciski są na swoim miejscu. Wadą przez którą odejmuję gwiazdkę jest brak miejsc na kubki/puszki dla kierowcy i pasażera z przodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje rade i robi robotę. Klima(manualna) chłodzi wręcz okrutnie. Ale nie obyło się bez wad. Jeden poważny i uciążliwy mankament to materiały użyte do łączenia pokrętła regulacji nawiewu z bębnem nawiewu. W starych(jak mój) samochodach, po łącznik się po prostu łamie. Nowy kosztuje 100PLN. O_o
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję coupe i uważam, że miejsca jest naprawdę sporo. Nie należę do jakichś specjalnie wysokich(179cm) ale miałem okazję w moim aucie jeździć na każdym miejscu. Wszędzie siedziało mi się co najmniej przyzwoicie.
5,0
Wyciszenie
Kabina ma świetne wyciszenie - włączając nawet nie głośno - muzykę, często zdarzało mi się nie słyszeć syren z pojazdów uprzywilejowanych. Efekt jest niestety popsuty przez jednostkę ISUZU, która jest głośna i terkocząca, zwłaszcza na niskich obrotach. Polecam silniki benzynowe. Wtedy to już jest naprawdę doskonale.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto do tanich nie należy, ale w teorii miał być na granicy marek premium. Części są w większości łatwo dostępne i jest sporo GMowskich zamienników - co się chwali i pozwala odetchnąć portfelowi. Natomiast jeśli chodzi o usługi to trzeba się nieco nagimnastykować aby znaleźć kogoś kto potrafi to auto naprawiać. Ja osobiście jeżdżę do eksperta od Opli. Do tej pory nie miałem problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę, z takim wyposażeniem i niezawodnością naprawdę ciężko znaleźć coś lepszego. Nic dodać nic ując.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Księgowi z General Motors zdrowo napsuli krwi SAABowi. Wspomniany łącznik pokrętła regulacji nawiewu do tej pory nie jest u mnie naprawiony. Czasem też wyświetlacz komputera pokładowego lubi gubić pikselki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja miałem jedną - padła pompa wtryskowa(Bosch vp44). Padł sterownik, co było związane z zacięciem się mechanizmu ze względu na syfiaste paliwo. Od tamtej pory na cenę paliwa patrzę na drugim miejscu. Daję 5 gwiazdek ponieważ pompa jest oryginalna, teoretycznie powinna wytrzymać ok 180kkm przebiegu, u mnie wytrzymała 372kkm. Dla ciekawostki powiem, że jej regeneracja wraz z wymianą wtrysków kosztowała 3.6k PLN.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Hatchback