Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Gaga, 4 lata temu
Silnik 2.0 154KM 113kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 154KM 113kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wystarczająco mocny ale nie przeciążony, paliwożerny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Droga kaseta zapłonowa.
3,0
Całokształt
Oprócz wyglądu w wersji coupe i kilku oryginalnych rozwiązań auto zupełnie przeciętne. Dobre materiały, słabe wykonanie. Dobre silniki ale duże spalanie. Kilka powszechnych i drogich usterek. Bardzo rozwinięte i pomocne forum internetowe użytkowników. Auto dla hobbystów, do codziennej jazdy - niekoniecznie. Mocniejsze i zadbane wersje mogą być już lokatą kapitału.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niby tylko 2 l pojemności ale dosyć zrywny, poniżej 9 sek do 100 km/h. Przy tym niezbyt wysilony, LPT - niskociśnieniowe turbo rokuje długoletnią eksploatację jako youngtimer.
4,0
Skrzynia biegów
Nic do zarzucenia, jeśli chodzi o skrzynię.
3,0
Układ jezdny
Zupełnie przeciętny układ jezdny, niczym się nie wyróżnia.
4,0
Karoseria
9-3 I w wersji coupe, czarny kolor. To chyba najładniejsza odmiana tego modelu. Nie miałem ładniejszego samochodu. Jak dla mnie idealne proporcje. Może tylko Alfa jest piękniejsza. Rozczarowuje jakość blach. Dobrze materiały ale słabe spasowanie. Po szwedzkiej stali spodziewałem się więcej a tutaj lacha cieniutka jak w puszce coli, łatwo o wgniotkę, poza tym w 14-letnim modelu widać już rdzę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak to a aucie quasi-sportowym - bez rewelacji ale akceptowalna. Trzeba uważać aby na skrzyżowaniu nie podjeżdżać pod sam sygnalizator, bo mocno pionowa szyba przednia ogranicza widoczność do góry.
3,0
Ergonomia
Mam mieszane uczucia. Niby oryginalne rozwiązania w stylu stacyjka w tunelu środkowym ale ... w sumie, tutaj oceniam neutralnie. Wygodne fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to szwed - wentylacja/ogrzewanie/klima musi działać dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu - akceptowalnie w wersji coupe, w końcu to prawie sportowy wóz. Za to bagażnik przeogromny.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, co wynika z dużej ilości dobrych materiałów wygłuszających.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niestety, tutaj wychodzi drogo. Duże spalanie i kilka kosztowych usterek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre materiały, słabsze wykonanie, zanikająca marka - można trafić okazję cenową.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się raczej poważne rzeczy, drobiazgów nie pamiętam.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- czujnik położenia wału - kaseta zapłonowa - rozrząd - niby łańcuch ale w okolicach przebiegu 200 tys. należy go wymienić - ODMA - zapycha się i wymaga czyszczenia

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 154KM 113kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 154KM 113kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
11,0
l/100km
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback