Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Cabrio

Cyberchild, 7 lat temu
Silnik 2.0 T 185KM 136kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 I Cabrio 2.0 T 185KM 136kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie ma drugiego tak funkcjonalnego cabrio. Nawet tylna kanapa się składa. Kuferek jak w Corsie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Musiałem wymienić silnik, turbina padła na autostradzie, wyssała olej z silnika i zatarła się panewka
Silnik : Na autostradzie przepustnica przeszła w limp mode. Ograniczona moc i check.
5,0
Całokształt
Wspaniałe auto, dające mnóstwo radości z jazdy, dobrze wykonane i niesamowicie wręcz ergonomiczne i praktyczne jak na kabriolet. Wymaga jednak fachowej opieki i nie lubi jak się oszczędza na serwisie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Poprzedni właściciel oszczędził na jakości i częstotliwości wymiany oleju, za to nie oszczędzał osiągów, co zaowocowało koniecznością wymiany silnika, po zaledwie 500 km od kupna. Ale od tamtej pory już sama przyjemność. Dużo mocy, doskonała elastyczność.
5,0
Skrzynia biegów
Wystarczająco szybka, przy spokojnej jeździe jedwabista - duża kultura zmiany biegów. W trybie sport bardziej odczuwalne zmiany biegów, ale to dodaje uroku.
5,0
Układ jezdny
To jest cabrio, trzeba więc mieć na uwadze że nie jest tak sztywne jak wersje zamknięte. Szczególnie jak przejeżdżacie przez torowisko. Ale nie jest źle, na równych drogach (przy 17 calowych kołach) jest doskonale.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na cabrio bardzo dobrze do przodu i na boki (cieniutki słupek b). Trzeba tylko pamiętać że słabo widać światła uliczne przy złożonym dachu - bardziej przez boczną niż przednią szybę.
5,0
Ergonomia
Genialnie rozwiązana deska (każdy klawisz da się wcisnąć w rękawiczkach), dobre materiały i montaż. Jedynie kierownica mogła by być mniejsza, a przyciski na niej podświetlane. warto doposażyć autko w opcjonalne cupholdery w desce rozdzielczej i w podłokietniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O wiele lepiej niż w dowolnym aucie ze stałym dachem. Kabina jest realnie niewielka, nagrzewa się błyskawicznie. Dodatkowo komfort podnoszą podgrzewane fotele. Klima działa też przy złożonym dachu i działa naprawdę - przydatne w lato w korkach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla obojga mnóstwo miejsca, wygodne fotele, prawdziwa skórzana tapicerka. Z tyłu mniej miejsca, ale to wiadomo. Najlepiej dla dwojga + windshott (obowiązkowo)
3,0
Wyciszenie
Jak to w cabrio - permanentne uczucie jazdy z niedomkniętym oknem :) Kamaz stojący obok na światłach jest słyszalny w 100%. Na trasie do 130 jest znośnie, powyżej już huczy. Wiatr zawsze zagłusza silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis swoje kosztuje, ale bez przesady. Jeśli egzemplarz nie będzie zapuszczony, to będzie dużo radości przy sensownych kosztach. Technicznie 100% jak inne wersje. Spalanie 8-15l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Najpierw szukałem cabrio, dopiero potem zawęziłem się do Saabów. Jakość konkurencji pozostawiała wiele do życzenia. Saab ma styl i jest dopracowany w szczegółach, tego brakuje innym. Ceny są niskie, ale dużo zmęczonych aut. Trzeba szukać dłużej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szukając auta należy sprawdzić przede wszystkim dach, mechanizmy, poszycie, uszczelki i sprawność składania i rozkładania. Resztę da się zazwyczaj łatwo i niezbyt drogo ogarnąć. Te auta mają po kilkanaście lat, więc nie oczekujemy za wiele.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadbane auta są wolne od takowych - i tylko takie warto kupić. Auto zapuszczone to będzie studnia i mnóstwo irytacji zamiast radości. Natomiast ten model nie ma wersji idealnej i zupełnie bezpiecznej. Wersje bez turbo też nie są wolne od problemów. Automaty są trwalsze od manuali. Ale wymagają dość kosztownych wymian oleju.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Cabrio 2.0 T 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,1
l/100km
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Cabrio