Silnik
: Oszczędny i dynamiczny jak w mondeo tdci ale dużo bardzie żywotny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wysprzęglik, pompka sprzęgła (raz wymieniana i raz regenerowana)
5,0
Całokształt
Rover 75 jest specyficznym samochodem. Zakochałem się w nim od pierwszego \"zobaczenia\". Strach przed marką rover zmusił mnie do zakupu \"pasata\". Ale po niecałym roku zmieniłem auto na rovera i wcale tego nie żałuje. Samochód wcale nie jest taki awaryjny jak o to się mówi o roverach. Chociaż czasami trzeba do niego zajrzeć, ale to jak w każdym aucie z przebiegiem 200-400tys km. Prezentuje się tak samo jak prowadzi - wyśmienicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik działa bez zarzutu. Trzeba tylko o niego dbać. Jak go kupiłem to był trochę zamulony. Na początku mój pasek b5 z silnikiem 90km lepiej się zbierał. Zaprowadziłem auto do mechnika specjalizującego się w roverach. Poczyścił jakieś rzeczy, wymienił filtry, przepływkę i coś tam jeszcze. Po odebraniu od mechanika nie mogłem poznać mojego auta :))
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka jest trochę krótka. 4 i 5 są bardzo elastyczne. Mam auto od 4 lat, kupiłem je z przebiegiem 224000km i praktycznie od początku haczyły mi biegi. Po kilku tysiącach się przyzwyczaiłem. Ale na zlocie miałem okazję jeździć innym roverem 75 i w nim nic nie haczyło.
4,0
Układ jezdny
75 prowadzi się super. Ale zawieszenie wymaga doglądania. Wciągu 160tys wymieniłem wahacze z czego prawy dwa razy!. Za pierwszym razem kupiłem z allegro jakieś tani i niestety po 30tys musiałem go wymienić ponownie. Wymieniałem jeszcze jakieś duperele. Poprzedni właściciel przy 200tys km podobno zrobił całe zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest OK. Z tyłu słabiutko. Tylna szyba jak to w sedanach + przyciemniane szyby + zagłówki = prawie brak widoczności. Całą sytuację ratują czujniki cofania. Bez nich nie wiem jak bym sobie radził - koszt to jedyne 100zł
5,0
Ergonomia
Tutaj nie mam na co narzekać. Wszystko jest na swoim miejscu. Chociaż przydałby mi się jakiś tajny schowek ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik, webasto i czego tu więcej chcieć. Poprzedni właściciel mojej 75 przerobił webasto na postojowe. Podobno koszt 200zł. Auto parkuje przed blokiem na parkingu. Zimą z okna z 10min przed odjazdem pilotem włączam webasto i wchodzę do cieplutkiego auta :)). Każdego posiadacza 75\' zachęcam to tego upgretu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest duże i jak się nie przesadzi z ustawieniem przednich foteli, to zarówno Ci z przodu jak i Ci z tyłu będą mieli bardzo wygodnie. Jak się odsunie przednie fotele ma naksa to z tyłu faktycznie robi się ciasno. Ale przy wzroście kierowcy 175cm nie sięgałoby się do pedałów ;)
5,0
Wyciszenie
Auto ma przejechane prawie 400tys km, a w środku mam w nim ciszej niż w 7 letnim mondeo z przebiegiem 200tys km. Nie mówię już o moim poprzednim aucie - pasek b5, bo tam to była już tragedia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 7l/100km, w tracie 5l/100km, średnio około 6-6,4km/100km. Także jak na taką masę i dość dobre przyszpieszenie jest całkiem ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto 4 lata temu zapłaciłem 27tys. Sprzedałem paska z tego samego roku za 30tys i kupiłem rovera. Od razu zrobiłem większy przegląd i razem z kosztem zakupu zmieściłem się w 30tys. Byłem i do tej pory jestem mega zadowolony z tego zakupu. Rover jest bardziej komfortowy od paska, pali prawie tyle samo a jest dynamiczniejszy. Teraz rovera 75 z 2000r można kupić nawet za 14tys w dobrym stanie. Także zakup jest na pewno opłacalny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duże tego nie było, ale jednak:
- zacinający się centralny w drzwiach kierowcy;
- zsunięty wąż od płynu chłodzenia
- zaśniedziałe styki w kierunku w zderzaku
- coś z poduszką w siedzeniu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pompka sprzęgła, wysprzęglik, ręczny
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDT 115KM 85kW
[l/100km]