Układ hamulcowy
: Rewelacja, 2 razy uratowal auto. Raz przed sarna, raz awaryjne hamowanie za autem przede mna.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie mam wiecej zastrzezen, do codziennej jazdy starczy, w koncu to nie wyscigowka. Na codzien jezdze w 4 osoby do pracy i jakos jedzie, aczkolwiek kiedy jedziesz sobie stalo predkoscia ze 100km/h (2000obr/min)i zdecydujesz sie wyprzedzic to musisz zredukowac, ale jak turbina sie zalaczy to leci:)
4,0
Skrzynia biegów
Czasem minimalnie chaczy 1 bieg. W zimie trzeba odpalic auto kilka min. przed jazda zeby olej sie rozgrzal i najlepiej kilka razy na sucho powajchowac biegami bo ciezka wchodza (zazwyczaj 1,2,3)ale po chwili jedzie dobrze. Latem no problem
5,0
Układ jezdny
Jak na ta klase uata prowadzi sie w zakretach super. A nie jezdze jak dziadek, lubie przeginac, bawic sie, czerpac rozosz z jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale w miescie przeszkadzaja slupki przednie, mi zwlaszcza na rondach. Wole sie wychylac na boki zeby pieszych czasem nie zgarnac, jak sa przejscia. Parkowanie tylem porazka, bez czujnikow ciezko, ale idzie wyczuc auto.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, obsluga intuicyjna, miejsca z przodu i z tylu duzo. Dla 4 osob rewelacja. Siedzenia tylne wygodne, siedzi sie jak w fotelu przed TV.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajna i zima i latem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra, duzo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho, ale Volvo V40 1,9 diesel cichy jak benzynka. Na letnich slychac oponki (cocntinental conti eco 2), ale zima na michelin alpin 2 180km/h i tylko szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie to troche za duzo, wolalbym mniej, ale chyba na ta wage i gabaryty dobre. Latem, teraz na krotkich odcinkach wyszlo mi6,7-6.9l z klima. Zima bylo 6l wiec przyzwoicie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonczenie wnetrza mogloby byc bardziej spasowane, ale jest i tak niezle.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy zaliczyc to na dobrze, czy przecietnie. Ogolnie tonie awarie bo zuzycie podczas eksploatacji, ale w krotkim okresie czasu kosztowne;/Łozysko piasty tyl x 2=640zł, amorki tyl 1 szt 313zł, czujnik ABS przod 180zł, zarowki kierunków 3 szt:) popzycje tył 3 szt:)spore koszty. |Amorki tylne pasuja od BMW e46, ale trzeba rozwiercic tuleje mocowania sruby bo jest mniejsza srednica.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDT 115KM 85kW
[l/100km]