Zawieszenie
: Wygodniejszy od BMW (oczywiście z porównywalnej epoki) i prowadzi się podobnie (nie zdażyło się żeby BMW uciekało mi w zakręcie - przeważnie robiło to na prostej;)
Dobre auto dla kierowcy który już się w życiu wyszalał i chce komfortowo i stosunkowo tanio podróżować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodny, oszczędny i w miarę dynamiczny ale i nie jest to zdecydowanie silnik dla ludzi lubiących się ścigać (mimo to przedstawiciele handlowi w swoich 90 konnych corollach, focusach etc. nie mają szans:)
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze dobrana do charakteru auta lecz ma jedną wadę - brak szóstego biegu
5,0
Układ jezdny
Wygoda, wygoda, wygoda...
Swoiste połączenie miękkich aut amerykańskich z precyzją prowadzenia BMW. WAŻNA RZECZ - auto jest dość nisko zawieszone, należy unikać krawężników.
Naprawy stosunkowo tanie - jeden wachacz.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok (chociaż słupki do wąskich nie należą). Jazda do tyłu - kto nie czuje się na siłach do planowanego zakupu niech od razu doliczy czujniki parkowania:)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, sporo da się zrobić nie odrywając rąk od kierownicy (komputer, radio, tempomat) - umiejscowienie obsługi świateł - nieporozumienie dla osób o wzroście poniżej 180 cm - będzie wam ręki brakować żeby włączyć:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spełnia swoje zadanie wzorowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochody podpobnych rozmiarów przeważnie oferują więcej miejsca - Rover jest raczej jak szyty na miarę garnitur
5,0
Wyciszenie
Bajka - przy 180 na autostradzie nie trzeba podnosić głosu żeby rozmawiać z pasażerem z tyłu (jeśli jest inaczej znaczy że auto jest powypadkowe)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pozytywne zaskoczenie jak na masę i gabaryty auta.
Co prawda na krótkich odcinkach w mieście potrafi przekroczyć 10 litrów, jednak z \"rozsądnym\" kierowcą przy jeździe 60% miasto 40% trasa mieści się w 7-7,5 litra
5,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodony mechanizm szyby w drzwiach kierowcy (150tyś km awaria silniczka)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awarii (ceny części od momentu gdy pojawiło się więcej Roverków są na rozsądnym poziomie)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDT 115KM 85kW
[l/100km]