Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 75 Sedan

Thrillco, 16 lat temu
Silnik 2.0 CDT 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 75 Sedan 2.0 CDT 115KM 85kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie całokształt. Legendarne \"złe Rovery i drogie Rovery\" to jakis mit i durne powtarzanie w kółko tego samego. prawde mówiąc..przecież to jest BMW w ładniejszym opakowaniu. Kupując taki komfort, styl i niepowtarzalność połaczoną z ogólną niezawodnością, stosunkowo tanim utrzymaniem (serwis co 25tys.km) i spalaniem na poziomie auta kompaktowego trudno nie być zaskoczonym po tym jak podchodziło sie nieco sceptycznie do zakupu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nieszczelna pompka sprżegła, nowa wytrzyma maksymaline 150tys. ale moze mniej.
Inne : Silniczek wentylatora chłodnicy - drogie i łatow padające ustrojstwo.
Układ elektryczny : Czasem zapali sie tylko kontrolka informująca..ale często jest to fałszywy alarm.
4,0
Całokształt
Jesli kolejne 8 miesięcy będzie takie jak te minione to pozostanie mi tylko żałowac, że nie da isę już kupić R75 jako auta nowego. Z racji głownej wady układu wysprzeglania nastepnym razem pewniej bym podchodził do wersji z automatem, co do kórej byłem nastawiony sceptycznie i trochę załuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trudno wiekszosci doswiadczonych kierowców w pierwszym kontakcie stwierdzić, że to diesel. Na zewnątrz cichutko mruczy, rechot jest na tyle basowy i wyciszony, ze stojąc z tyłu auta naprawde trzeba dobrego słuchu. Wewnątrz jest jeszcze lepiej i po zarzuceniu 5 biegu wielu włascicieli innych diesli jest pod ogromnym wrażeniem. Niestety 115KM to ciut za mało na auto o masie prawie 1600kg. Na trasie wystarczy o ile nie mamy sportowej zyłki i nie musimy wyprzedzac wszystkiego co znajdzie isę przed przednim zderzakiem. na Expresówkach i autostradach rozwija skrzydła i trudno o konkurencje, większość aut zostaje w tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Boska, lekko pracuje, zestopniowana rozsądnie na tyle, zeby można bylo i sprawnie przyspieszać i jednoczesnie cieszyć się ekonomiką diesla. Krótkie drogi prowadzenia dźwigni pozwalają na szybkie i sprawne przechodzenie po przełożeniach. inna bajka to sam układ wysprzeglania - najbardziej nieudany element/system w tym samochodzie, który wymaga szczególniej uwagi przy zakupie i eksploatacji pojazdu a w naprawie nie nalezy do najtańszych i niestety nie gwarantuje trwałego pozbycia sie problemu.
4,0
Układ jezdny
zawiasy od BMW sprawują się genialnie. Dodatkowy atut to fakt, ze zawieszenie jest przystosowane do auta z tylnym napedem, więc generalnie układ jezdny, szczególnie tylny zawsze ma ogromne rezerwy. Wahacze choć aluminiowe to dobrze sprawują się wytrzymałościowo na naszych drogach a w ew. naprawach są relatywnie tanie w porównaniu do podobnych układów innych marek (Audi, VW).
Komfort
2,0
Widoczność
Największa wada R75. Szyby to raczej czołgowe wzierniki. Waskie linie szyb dają efekt, że nawet pod swiatła mozna podjechac o tyle za blisko, ze te wiszace nad jezdnią stają sie dla kierowcy niewidoczne i trzeba sie wychylić do przodu. Z widokami do tyłu jest jeszcze gorzej i osoby niedoswiadczone i nie ogarniające gabarytów auta powinny zaopatrzec sie w czujniki parkowania. Ja problemów nie mam, ale jestem zawodowym. Sporo widoczności ograniczają tez słupki A i C.
4,0
Ergonomia
Super, wszystko pod reka, po krótkim zapoznaniu sie z autem i urzadzeniami wszystko jest intuicyjne i reka zawsze wedruje tam gdzie nalezy się spodziewac danego urzadzenia. Do tego duże przyciski pozwalają łatwo awet w nocy bez problemu trafić w daną i potrzebną nam funkcje czy to klimatyzacji, dodatkowych urzadzeń czy radia. no i jeszcze sterowanie radiem z kierownicy oraz (u mnie) tempomatem jest tez zrobione tak, ze już za drugim razem wykonujemy wszystko bez myślenia co i jak, automatycznie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja już na trybie Ekonomicznym jest wydajna, szczególnie podczas ogrzewania. Autoklima w gorace dni schłodzi auto szybko i bez problemu pod warunkiem, że w aucie wszystko jest sprawne (wentylator chłodnicy). W obecne zimne dni mogłaby jednak zaczynać grzac szybciej. jest to możliwe tylko przy posiadaniu WEBASTO (mam).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile kierowca i pasażer nie beda i nie powinni narzekać, bo można sie rośąść, wrecz \"rozwalić\" jak na salonowym fotelu z przodu (brakuje tylko kominka itelewizora by się poczuć jak w salonie) o tyle przy takim gabarycie auta z tyłu nie ma rewelacji. Owszem 3 osoby przeciętnego gabarytu wchodza i się mieszczą ale moga mieć zastrzezenia do przestrzeni na nogi, szczególnie gdy kierowca i pasazer należą do osób wyższych i tez potrzebujących przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
To już trochę powiedziane w dziale o silniku. Mimo ze diesel to wewnątrz trudno to jednoznacznie stwierdzic porównując do innych diesli. Na trasie do uczu dochodzi jedynie pomruk silnika i szum opon, załaczenie radyjka łatwo zagłusza i te dźwięki. Najbardzije chalasliwa jest klima w pierwszym stadium pracy gdy reguluje temperature w aucie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście Pali nawet 8 i więcej ON/100km, co jest zalezne nawet od samego miasta, stopnia zakorkowania i ilości swiateł po drodze na których stoimy. Do tego wazne czy wolimy jazde spokojną czy bardziej dynamiczna. W tym drugim przypadku łatwo osiągnąć nawet 10l/100km/ Na trasie robi się przeciwnie. Zapylanie z predkościami 120-140km/h nie nadwyręża ani motoru ani portfela i spalanie spada nawet poniżej 6l/100km a jeżdżąc jeszcze spokojniej, czyli 90-120km/h autko spali nawet mniej niż 5l/100km. Niech dowodem na to bedzie wielokrotne odbycie podróży z Białegostoku do Jeleinej Góry, gdzie z pełnego zbiornika na starcie w iejscu docelowym dysponowałem nadal co najmniej 1/3 zawartości zbiornika paliwa (65l poj)
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorac pod uwagę, ze obecnie R75 w dobrym stanie kosztuje niewiele więcej jak \"popierdołki\" w stylu Forda Focusa to osoby ceniące sobie komfort i trudny do powtórzenia klimat auta czysto brytyjskiego stosunek ceny do jakości jest korzystny...tylko w przypadku dobrze utrzymanego pojazdu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
od pól roku posiadania auta usterki jako takie własciwie mi sie nie trafiły poza zupełnymi drobiazdżkami zwiazanymi raczej z wykonaniem pewnych elemnetów wnetrza, lub raczej nierpawidłowej ich obsługi przez poprzednika (wypadła ramka wewnetrznej kalmki).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
gdyby nie to, ze układ wysprżeglania jst zupełnie spartolony a naprawa to 2500zł z portfela to nie mógłbym powiedziec złego słowa o samochodzie. Do tego ciekawostką jest fakt, ze wiele usterek można naprawic taniej niz w powszechnie uznawanych \"tanich\" markach. poza tym układem wysprzeglania i wentylatorem chłodnicy reszta w tym samochodzie to zaprzeczenie powszechnego twierdzenia, że Rover jest drogi w utrzymaniu bo drogie sa części...i wcale nie tak trudno dostepne jak to sie tez powszechnie uważa.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 75 Sedan 2.0 CDT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 75 Sedan