Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 75 Sedan

POLICJANT, 17 lat temu
Silnik 2.5 V6 177KM 130kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 75 Sedan 2.5 V6 177KM 130kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,92
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Życzliwość i podziw Panów Policjantów podczas kontroli.
4,0
Całokształt
Przepiękna niepowtarzalna stylistyka zarówno tak zewnętrzna jak i wewnętrzna. Ten charakterystyczny design kierowany jest raczej dla brytyjskiej arystokracji niż przeciętnego obywatela. Teraz już się tak nieprojektuje. Chromy ładnie błyszczą się w słońcu. Jak dla mnie ładniejszy od Jaguara
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnika 2.5L w którym wszystko sterowane jest komputerem praktycznie nie da sie zakatować. Stety lub niestety elektronika niedopuszcza nawet do najmniejszego przeciążenia. I to pewnie dlatego reakcje układu napędowego są takie leniwe a nawet ospałe. Jednak taki styl jazdy trzeba poprostu polubić. Kto tego niepolubi będzie się ciągle irytował mając wrażenie że ma silnik tylko 2.0L a nie2.5L. Oczywiście jazda sportowa jest możliwa. Jeśli przyspieszenie 0-100 w 10sek można nazwać sportem. Naprawdę piękny ryk silnika w zakresie 6000-7000 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
To moje pierwsze doświadczenia z automatem i dlatego wszystko mnie zachwyca. Znowu automatyczna skrzynia JATCO sterowana elektronicznie myśli za kierowce. Biegi przełączają się nie wtedy kiedy silnik osiągnie ustalony poziom obrotów lecz w zależności od chwilowego obciążenia silnika i przyspieszenia, a mówiąc prościej biegi są przełączane w zależności od siły nacisku pedału przyśpieszenia. To sprawia naprawdę dziwne odczucie np jadąc po mieście gdzie prędkość swoje a obroty silnika swoje jakby silnik służył do czegoś innego niż do napędu samochodu.
4,0
Układ jezdny
Dosyć sztywne. Trochę męczący na miejskich dziurach. Bardzo podsterowny w miejskim ruchu. Mimo wspomagania trzeba dobrze trzymać kierownicę jeśli zaczynamy przyśpieszać będąc jeszcze w zakręcie. Ponadto jest mało stabilny jadąc po koleinach pozostawionych przez TIRy. Tu trezba bardzo uważać, bo ciągle go znosi bądź to na lewo to na prawo.
Komfort
3,0
Widoczność
To właśnie urok tego samochodu. Nieźle wygląda z zewnątrz ale widoczność z wewnątrz jest kiepska. I to nie tylko do tyłu, do przodu np nie widać nic z lewej strony bo zasłana przedni słupek a na skrzyżowaniach nie widać sygnalizatora bo zasłania lusterko wsteczne. Odradzam kupno samochodu bez parktronika, ten gadżet naprawdę bardzo ułatwia życie.
3,0
Ergonomia
Poza położeniem włączników od: świateł przeciwmgielnych, ściemniacza podświetlania zegarów i regulatora ustawienia świateł drogowych. Nie da się nimi operować bez odrywania oczu od drogi. Reszta jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pełna automatyka. Odpowiada mi to że cały sytem ciągle coś włącza przełącza i reguluje i to bez mojej ingerencji. Układ robi to co należy i robi to bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele elektrycznie regulowane z pamięcią. Kiedyś myślałem że to zbytnie fanaberie i wystarczy zwykłe pokrętło. Jednak podczas dłuższych wycieczek co chwila przestawiam położenie zwłaszcza kąt pochylenia oparcia. Mimo że fotele są naprawdę komfortowe. Z tyłu jest bardzo niski. Osoby z 1,75m dotykają głową dachu.
5,0
Wyciszenie
Tutaj naprawdę trzeba co chwilę patrzyć na prędkościomierz. Wogóle nie czuje się prędkości ani chałasu. Jazda z 160km/h już po paru minutach tak oswaja że ma się wrażenie jakbyśmy ciągneli sie w sznurze samochodów za jakimś ciągnikiem. Szybciej nie jechałem ale ponoć takie same wrażenia są przy 200.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiem że to nierealne marzenia aby palił 3L/100. Ale na razie trzeba się przyzwyczaić do myśli że przy łagodnej jeździe po mieście możemy liczyć na 11L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie. Choć pali więcej niż np Audi 2,5 czy BMW z takim silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pilot ma zbyt mały zasięg. Trzeba stanąć przy samochodzie żeby zadziałał. Spryskiwacze przednich reflektorów - nie mam pojęcia jak się je uruchamia. Roleta szyberdachu zacina się i niechce się zamykać ponownie po zasłonięciu szyberdachu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wymieniałem olej w ASB bo zaczął szarpać. I niedługo chyba przyjdzie czas na wymianę tłumika. Spawy zaczynają wyglądać podejrzanie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 75

Liczba wpisów: 19

Rover 75 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 75 Sedan