Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 75 Sedan

Paw, 18 lat temu
Silnik 2.5 V6 177KM 130kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 75 Sedan 2.5 V6 177KM 130kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakim miałem przyjemność jeździć. Miałem wcześniej 6 innych samochodów dobrej klasy i jeździłem wieloma innymi, ale nie zamienił bym tego na inny. Chyba, że na Jaguara S-type do kterego Rover 75 jest porównywany i często z nim mylony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy jest doskonała. Roverowe 6 cylindrów brzmi przepięknie, coś w stylu BMW. Elastyczność dobra, auto przyspiesza już od niskich obrotów mimo sporej masy - 1595 kg. Ale naprawdę dzika jazda zaczyna się po przekroczeniu 3500 obrotów, a przy 4000 trzeba mocno trzymać się kierownicy ! Silnik kręci się przy automacie do 7000 obrotów a więc doskonale. Moja max. prędkośc - auto było max. obciązone - to 230 km/h na autostradzie. Znacznie więcej niż podają dane techniczne. Opony seryjne 215 na 16" alu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna, 5-cio biegowa. Biegi zmieniane są b. delikatnie czasami nawet trudno zauważyć zmianę biegu. Oczywiście przy sportowej jeździe zmiana jest odczuwalna, ale jest to reakcja prawidłowa. Z wad można wymienić właściwie tylko zbyt wolne przełączanie biegów. Skrzynia czasami "zastanawia się" zanim załączy odpowiedni bieg (np. jazda pod strome wzniesienie).
5,0
Układ jezdny
Jedno z najlepszych zawieszeń z jakimi sie spotkałem, auto nawet przy szybko pokonywanych zakrętach nie przechyla sie i nie ślizga. Wspomaganie jest świetne ponieważ w mieście działa leciutko, natomiast na trasie szczególnie na zakrętach auto czuje sie w kierownicy i można łatwo nad nim panować. Jazda porównywalna z Citroenem XM.
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety widoczność jest nie najlepsza, ale można nauczyć sie jazdy na wyczucie. Niestety przy parkowaniu bez czujników cofania jest czasami potrzebna pomoc. Widoczności do tyłu nie ma prawie w ogóle. Natomiast maskę samochodu widać całą, co przy tej wielkości auta jest ważne. Mnie osobiście przeszkadza tylko brak widocznoiści z tyłu przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje sie w zasięgu ręki. Uważam, że ergonomicznie auto przygotowane jest wzorcowo. Sprzęt muzyczny sterowany przyciskami w kierownicy w standardzie, ustawienia klimatyzacji dwustrefowej precyzyjnie działające jak i pozostałymi funkcjami - wszystko działa lekko, w zasięgu ręki. Wyświetlacz b. czytelny. Dużo miejsca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic z podziałem na strefy działa doskonale. Schładzanie nawet w upalne lato zajmuje mało czasu, a od uruchomienia sie po kilku, kilkunatu sekundach leci juz zimne powietrze. Zimą nagrzewa sie też szybko i jest to zasługa silnika. Zimą można podgrzać siedzenia. Nagrzanie zajmuje jakieś półtorej minuty. W momencie uruchomienia climatronica włączają się wszystkie systemy nawiewów i podgrzewań, min. lusterek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę dużo. Miejsca dużo nawet dla sporych osób.
4,0
Wyciszenie
Auto cichutkie, jazda miejska - w zasadzie idealnie cicho. Przy prędkościach powyżej 160 km/h słychać już szum opon. Przy długotrwałej szybkiej jeździe na autostradzie jest to trochę męczące.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów czy napraw nie odbiegają od cen aut średniej klasy. Silnik 2.5 V6 Automat spala stanowczo zbyt dużo. Wg danych w jeździe miejskiej spala 16,9 l i jest to prawda. Przy delikatnej jeździe można zejść do 15 l, ale jak ktoś ma cięższą nogę to musi się liczyć ze spalaniem około 20 l/100 km. Są to parametry osiągane przez auta o pojemności 4 l i mocy 300 KM ! A ten ma zaledwie 2,5 l i 177 KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jako nowe b. drogie, ale po kilku latach cana zbliżona do aut sredniej klasy. Auto stosunkowo niedrogie jak na klasę i jakość którą prezentuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto o b. małej awaryjności. Bardzo trwałe. Miałem małą awarię zamka centralnego drzwi kierowcy. Nie można było zamknąc z pilota. Po za tym wszystko działa jak w zegarku szwajcarskim. I tak powinno być !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii ani usterek. Jedyne co musiałem naprawić to wymiana czegoś w układzie kierowniczym. Niestety nie pamiętam nazwy elementu. Nie było to drogie. Naprawa trwała może godzinę. To wszystko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 75 Sedan 2.5 V6 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
79,00 zł
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 75 Sedan