Silnik
: 7l Pb w trasie tu byłem bardzo zaskoczony przy prędkościach 120 140 km/h
5,0
Całokształt
Rover 75 bardzo nie doceniane auto w naszym kraju dlatego też tanie i dlatego na dzień dzisiejszy ciężko o znalezienie zadbanego egzemplarza. Na szczęście jest jeszcze kilku pasjonatów którzy kochają swoje RJ a autka wyglądają zacnie. A od zawsze zastanawia mnie podejście Polaków Rover 75 nikt tym nie jeździ ciągle się psuje i części drogie i niedostępne (nie spotkałem się z tymi problemami przez 5 lat użytkowania) natomiast mini super autko budowane przez bmw bezawaryjne dlatego małe i drogie. Hmmm tak trochę z historii to R75 i mini wychodziły z tej samej fabryki w cowley i oba finansowane przez bmw, mimo że Rover 75 ma więcej wspólnego z bmw części zawieszenia silniki i cała elektryke z e46.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten dźwięk v6 i niezłe przyspieszenie ok 7s do 100. Żadnej różnicy na gazie czy Pb. I tylko dwa punkty które trzeba kontrolować rozrząd co 100tys lub 6 lat i silniczki vis i kolektor ssący przy uszkodzeniu pali jak smok nawet 14 w mieście i niema pełnej mocy. Reszta silnika jak i podzespołów raczej pancerna
5,0
Skrzynia biegów
Niby najsłabszy Punkt Rovera ale przez 5 lat i 80tys km miałem to szczęście i spokój że nic od momentu zakupu się z nią nie działo
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie a na twardszych amortyzatorach z kyb i w zakrętach dobrze trzyma się drogi. Auto idealne na długie trasy bez większego zmęczenia po kilkuset km. Jedyna wada są tanie zamienniki wachaczy które wytrzymują ok 10tys km teraz wiem że lepiej dołożyć te 300zl i jeździć i nie zaglądać do zawieszenia jak na razie 60tys km i cisza
4,0
Karoseria
Najsłabszy Punkt progi głównie przez zaślepki plastikowe pod lewarek których to niema w większości tych aut a przez brak których wszystko z drogi dostaje się do progu i tam zostaje piach sól itp. Po małym lifcie z 2002r poprawiono zabezpieczenia antykorozyjne i chyba coś w tym jest bo większość po 2002 ma zdrowa blachę
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok do tyłu nie raz wysiadlem a za autem jeszcze z 5 m więc polecam z czujnikami parkowania. W bocznych lusterkach auto kończy się na klamkach tylnych drzwi a wewnętrznym na tylnej szybie, dlatego więc cofajac pod inne auto widzimy jego szybę potem tylko dach potem chmury wysiadam a tu jeszcze parę metrów :)
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być może poza zmieniarką cd w schowku który zajmuje cały
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki dodatkowej funkcji odparowywania szyb wyciskanej jednym guziczkiem szybko i sprawnie mamy suche szyby wewnątrz nawet przy dużej wilgotności
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca z tyłu niewiem nie jeżdżę
5,0
Wyciszenie
Dla mnie cichutko nawet maska w benzyniaku jest wyciszona. Czasami siedząc przy włączonym silniku zdarzało mi się próbować odpalić już odpalony samochod, lub wysiadajac na chwilkę wracam i stoję obok i myślę przecież go nie gasilem i jednak nie gasilem zaskakuje mnie z ta cisza na biegu jałowym jednak im bliżej 7tys obr tym bardziej agresywnie się odzywa v6
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od stanu w dniu zakupu auta jeśli poprzedni właściciel twierdził aby się kółka kręciły i damy za auto grosze to auto będzie skarbonka gdzie włożyć trzeba 2 może 3 razy tyle co za niego zapłaciliśmy. I wtedy naprawdę będzie to Jaguar dla ubogich trzeba będzie mocno zubozec żeby go doprowadzić do dobrego stanu
5,0
Stosunek jakość/cena
Tylko 5 gwiazdek bo więcej niema. Spore auto z bardzo bogatym nieraz wyposażeniem min tv navi xenon skóra lub alcantara i dużo dużo więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat hmm silnik nic, zawieszenie i hamulce normalna wymiana, elektryka niezawodna, to chociaż napisze ze listwy ozdobne od progów czasami wyskakują z zaczepow i ramki klamek odpadają, głównie te 2 problemy przez nie uwagę pasażerów poprostu trzeba delikatnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak ile wyjazdów tyle powrotów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 177KM 130kW
[l/100km]