Silnik
: uszczelka pod głowicą w silnikach 1.8, układ VIS w 2.5, przepływomierz i wtryski w dieslach
Inne
: czujniki ABS, zamki w drzwiach
5,0
Całokształt
Dla mnie doskonale, ale auto mam z salonu. Nie mialem z nim żadnych poważnych problemów, zadowalające osiągi przy malym spalaniu. Wygoda i bezpieczeństwo. Nietuzinkowy wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 Turbo, doskonały wybór, osiągi na poziomie 2.5 przy relatywnie mniejszym spalaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Do puki działa wszystko jest OK. Potrafi jednak spłatać figla, nie sama skrzynia lecz układ wysprzęglania, dokładnie pompka sprzegła i wysprzeglik na szczęście mnogość tych awarii spowodowała iż kilka firm robi całkiem udane zamienniki tych cześci.
5,0
Układ jezdny
Zapewnia komfort jazdy ale nie zapomina o tym że trzeba jednak trzymać auto w zakręcie. Raczej miekkie.
Komfort
3,0
Widoczność
Z tyło słabiutko, szczęśliwie w wielu jest fabryczny czujnik cofania, szerokie słupki też nie pomagają ale coś za coś jest przynajmniej dość bezpieczny.
4,0
Ergonomia
Poprawna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kosztem kształtu nadwozia miejsca dla pasażerów z tyłu nie jest zbyt wiele. Ale za to wygląd auta... bezcenny.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Honda Legend ale da sie rozmawiać przy 200 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1.8 T w trasie może spalić nawet 6.5 litra o ile jedzie się bez szaleństw w mieście nie udalo mi się przekroczyć 10 litrów. Spalanie średnie zależy od pory roku, w lato pali mi średnio 8.3 w zimę 9.5.
Ceny cześci i napraw tego modelu spadają znacznie w dół z racji importu cześci z Wielkiej Brytanii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wygląda old-school\'owo i trzeba mieć trochę odwagi aby się na niego zdecydować, co powoduje że jest nie drogi. Jakość powala auta które są na wtórnym rynku czesto dwa razy droższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne rzeczy potrafią się zepsuć, nic nagminnego biorąc pod uwage rzeczywiste przebiegi znakomitej większości Roverów 75, które jeżdżą w Polsce.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czytając polskie fora mozna nabawić się rovero_75_fobii, ale to wszystko w związku z tym że są to auta po przejściach kupowane jako \"igły\", \"lalki\", \"żylety\" itp itd, a z racji wysokiej jakości materiałów wykończeniowych doprowadzenie auta z 200-300 tysięcznym przebiegiem do wizualnego stanu \"a-la\" 100 tysięcy, nie nastręcza sprzedawcom wielkich problemów. Prawde mówiąc awarie nie są nagminne, po prostu przeciętnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V T 150KM 110kW
[l/100km]