Jestem bardzo zadowolony z zakupu Rovera 75. Oprocz wszystkich zalet/wad o jakich pisalem wyzej ten samochod ma jeszcze jedna podstawowa zalete. Jadac nim po ulicy wiekszosc osob sie oglada co jest milym uczuciem jak sie taki widok widzi we wstecznym lusterku:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 turbo diesel jest z BMW 5. Jest on bezawaryjny i elastyczny. Przy takiej masie jaka ma Rover 75 taka jednostka napedowa w zupelnosci wystarczy. Natomiast jezeli ktos chce sobie poszalec to moze miec z tym problem. Ale prawde mowiac chyba wszyscy wiemy ze takiego samochodu nie kupujemy do szybkiej jazdy. Ogolne wrazenia z silnika pozytywne.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam skrzynie automatyczna. Jak narazie nie ma z nia problemow. Jedynie 4bieg wskakuje przy obrotach powyzej 3000. Ale tak poza tym do ok. Dostepne sa rozne pakiety: SPORT, ECONOM, WINTER
5,0
Układ jezdny
Samochod swietnie trzyma sie drogi pomimo tak fatalnego stanu drog jaki mamy w Polsce. Testowalem go na wirazach i musze powiedziec ze bylem bardzo mile zaskoczony. Mysle ze to jest tez kwestia wielu systemow bezpieczenstwa m.in. pomocna kontrola trakcji.
Komfort
3,0
Widoczność
Stosunkowo male lusterka ale jezli ktos je dobrze ustawi to wystarczaja. Wg mnie troche przeszkadzaja boczne slupki. Podobnie jest ze wewnetrznym wstecznym lusterkiem. Ogranicza ono troche widocznosc. Ale ogolnie jest dobrze.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja dziala jak najbardziej poprawnie. Zarowno osoby siedzace z przodu jak i pasazerowie z tylu maja dostep do swiezego powietrza. Wentylacja szyb jest bardzo dobra co jest dosc waznym elementem jezeli chodzi o wentylacje. Przy okazji mozna wspomniec o podgrzewanych fotelach ktore sie bardzo szybko nagrzewaja co daje komfort jazdy w zime.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj mnie Rover 75 nieco zasmucil poniewaz pasazerowie z tylu maja bardzo malo miejsca. Jak na tak dlugi samochod to spodziewalem sie wiecej przestrzeni z tylu no ale na krotkie dystanse da sie wytrzymac. Jezeli chodzi i przestrzen kierowcy i przedniego pasazera to jest ona bardzo duza.
4,0
Wyciszenie
Samochod jest dobrze wyciszony. W srodku zaczyna byc slychac silnik dopiero po przekroczeniu 3500 obrotow ale mysle ze w wiekszosc diesli przy takich obrotach silnik jest slyszalny. Pozytywnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak porzadnego i godnego zaufania serwisu Rovera daje w kosc. Aczkolwiek jest to samochod wlasciwie bezawaryjny. Oprocz wymiany czesci ktore sie z wiadomych przyczyn eksplatuja to nic w nim nie robilem. Zuzycie paliwa w miescie to ok. 8.5l/100km w porywach do 9.1l/100km(ale to w przypadku jezeli czesto obrotomierz dochodzi do 3500obrotow). W trasie udalo mi sie zejsc do 6.4l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo male pieniadze mozna miec elegancka z luksusowym wyposazeniem(zdarzaja sie modele ze: skora,navigacja, tv+telegazeta,2-strefowa klimatyzacja,webasto oraz dobry sytem naglosnienia) limuzyne lub jak kto woli rodzinne kombi. Standard porownywalny z Audi czy Mercedesem chociaz pewnie moge liczyc sie z krytyka posiadaczy tych niemieckich marek. Co do jakosci to Rover jest samochodem dopracowanym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z takich drobiazgow to ostatnio pojawil mi sie komunikat o niedomknieciu maski przy predkosci powyzej 150km/h. Jednak skonczylo sie na tym ze wystarczylo wyregulowac uchwyty i problem zniknal. To byla taka "ustereczka". Tak pozatym to nic sie nie wydarzylo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek. Oby tak dalej. Aby nie zapeszac to trzeba "odpukac w niemalowane" >> PUK PUK
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTi 131KM 96kW
[l/100km]