Inne
: Trakcja na lodzie/śniegu - inni jadą 40km/h...Roverem 100 km/h na spokojnie.
Inne zaskoczenia - automatyczne wycieraczki, otwierana oddzielnie szyba w tylnej klapie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Osprzęt - koło pasowe, wysprzęgliki, wahacze.
2,0
Całokształt
Niebywała porażka motoryzacyjno-techniczna-brytyjsko-bawarska -TRAGEDIA !!!!!!!!
Wyróżnia ten samochód wygląd - mi się podoba i ma niebywałą awaryjność i niebywałe ceny serwisowe - nawet w tych niezależnych biorąc pod uwagę cenę samochodu do cen serwisowania.
Rover 75 jest droższy w utrzymaniu od Chryslera 300c z 3.0 dieslem i od Subaru Imprezy 2.0 z 2007 roku.
Moje przejechane 100 tys. km kosztowało mnie ok 20 tys. zł - BEZ KOSZTÓW PALIWA !!
Wrażenia
2,0
Silnik
Sam silnik działa - konstrukcja BMW - za to osprzęt...masakra.
4,0
Skrzynia biegów
Może być - zdecydowanie brakuje 6 tego biegu.
4,0
Układ jezdny
Drogi się trzyma; z dobrymi oponami nawet jak przyklejony.
3,0
Karoseria
Progi gniją jak w golfie 3.
Komfort
3,0
Widoczność
Taka sobie - małe powierzchnie szyb.
3,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić i oswoić z brytyjskim "porządkiem"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z przodu jest spoko - z tyłu natomiast zawsze wieje zimne powietrze ze środkowych kratek
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód dla 2 osób - z przodu oczywiście. Dla 5 osób jeśli są to krasnale. Wyjazd w góry w 5 osób dorosłych...-męczarnia.
3,0
Wyciszenie
Słabe jak na tak masywne drzwi i grubość tapicerki.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2000 zł na jeden serwis czy remont hamulców - bez problemu i nie z najdroższymi częściami.
Max co 20 tys.km - wysprzęglik
Koło pasowe - zamienniki to totalny badziew i kosztują setki złotych
Sworznie i tuleje przednich wahaczy - oczywiście trzeba wymienić cały wahacz - 200 zł minimum sam wahacz bez tulei
Łączniki stabilizatora z przodu - co 7-10 tys.km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTi 131KM 96kW
[l/100km]