Układ hamulcowy
: Czasem wydaje mi się, że hamulce lepiej wyczuwaja co chcę zrobić. Duzy plus
5,0
Całokształt
Kupiłem to auto bardziej z ciekawości niż z zachwytu z jego wyglądu :). Na razie jestem tylko miło zaskakiwany przemyśleniami i rozwiązaniami w tym aucie. Muszę nauczyć sie jeździć automatem - oczywiście chodzi mi o ergonomie uzywania tego urządzenia. Przejechałem nim ok 2 tys. więc jak zrobię 10x tyle to wróce i opisze moje spostrzeżenia. Na razie uważam że dobrze kupiłem
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciężko mówić o elastyczności w automacie :) a kultura pracy... jestem zaskoczony. Nie jedno auto benzynowe chodzi bardziej nierówno
5,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat, długo sie broniłem przed tym typem skrzyni, ale w końcu postanowiłem sprawdzić czemu tak Polacy niechętnie mówią o skrzyniach automatycznych. I nadal nie wiem. Bardzo płynnie zmienia biegi, jak potrzeba to potrafi szybko zredukować żeby gwałtownie przyspieszyć. Oczywiście ręczna miała więcej możliwości ale czy w drodze do pracy czy na wakacje naprawde potrzebuje tak uniwersalnej skrzyni?
5,0
Układ jezdny
Nie miałem jeszcze ekstremalnej sytuacji na drodze ale próbowałem autem trochę \"poszaleć\" na wolnej przestrzeni. Nie daje sie łatwo wprowadzić w poślizg a dzięki ASR szybko mozna z niego wyjść. Troszkę sie wychyla ale i to jest nie groźne. Hamulce rewelacja, bardzo dobrze \"wyczuwają\" intencje kierowcy.
Komfort
4,0
Widoczność
w lusterku widze tunel a na końcu świtełko (w szybie). Na szczęście ma czujnika parkowania. Przód auta jest intuicyjny i od początku wyczuwałem odległości. Moja żona co innego twierdzi... :) ja nie narzekam, jedynie stojąc pod światłami na pierwszym miejscu - nie widzę sygnalizatora
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, i po przejściu z innego auta szybko zaadoptowałem się do ułożenia poszczególnych przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie postojowe, dogrzewanie silnika, klimatyzacja dwustrefowa, nadmuch na tył i boczne szyby, ogrzewane lusterka i tylna szyba. Nie można chyba lepiej tego zorganizować. Rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem czemu są osoby które na przestrzeń narzekają. Fakt - siedzi sie nisko i wsiadanie/wysiadanie szczególnie w ciasnych miejscach nie należą do łatwych ale wnętrze??
Nic nie moge zarzucić. No może jedynie to że piąty pasażer, z tyłu na środku, nie ma komfortowych warunków ale przejechać 100 km da się spokojnie. A może to nawet zaleta że nie trzeba brać piątej osoby.... :)
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla - rewelacja, przy 120 auto sobie mruczy. Słuchać chrapanie kota dochodzące z bagażnika. Mam porównanie do omegi 2,5 DTI. Jak ktos wie o co chodzi to doceni. W porównaniu z moim poprzednim dieslem - nie ma co porównywać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za mało jeszcze jeżdze, żeby powiedzieć prawdę. Na razie uczę się automatu i to kosztuje w postaci paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ten poziom komfortu i przyjemności z jazdy w niemieckich i japońskich samochodach kosztowałby o wile wiecej. Dobrze, że nasi amatorzy samochodów nie odkryli jeszcze Rovera, i mam nadzieję że bedę sie jeszcze długo cieszył z oryginalności mojego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez żadnych nakładów finansowych, jakaś bracha osłony wydechu mi hałasowała. Kupiłem mocowania w sumie za 4 zł i jest ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez żadnych nakładów finansowych. I oby tak pozostało
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTi 131KM 96kW
[l/100km]