Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 600

PcSlave, 17 lat temu
Silnik 2.0 SDi 105KM 77kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Dużo wcześniej o tym modelu czytałem i przymierzałem sie do zakupu kilka miesięcy. Nie było tu żadnej przypadkowości. Wygrał z Oplem Omega B i Alfa Romeo 156 . Nie ukrywam, ze w podjeciu ostatecznej decyzji co do jego zakupu , pomógł mi serwis AutoCenrum.pl . Bardzo dobre opinie i dość treściwe informacje zwyłych uzytkowników - znacznie mi pomogły przy wyborze nowego samochodu.
5,0
Całokształt
Jak wspominam o tym niżej , auto rewelacyjne. Komfortowe i mimo 11 lat trzyma sie wciąż nieźle. Duże, o dobrym przyspieszeniu i niepowtarzalnej linii. Niklowe progi i listwy wokół kabiny sprawiaja ze auto prezentuje sie niesamowicie. Design i i niepowtarzalnosc marki sprawiaja ze człowiek czuje sie w nim dumnie i dostojnie. Tapicerka z wysokiej jakości skóry, która wobec znawców - niejedną inna markę przegania swą jakością wykonania. Polecam ten samochód naprawde gorąco. Wygoda,piękno i ekonomia - tak można opisac go w 3 słowach
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie i równo pracujący silnik. O dużej elastyczności, choć przyspieszenia nabiera po ponad 2200 obrotach/min. Przy jezdzie "na luzie" zauważalne leciutkie falowania obrotów, ale to drobiazg. Jak to diesel - klekocze aż miło. Ogolnie nie mam zastrzeżeń.Jestem bardzo zadowolony. Wymiana rozrządu wiąże sie z zakupem 2 pasków i 3 rolek (500zł) ,ale warto wymienić przy zakupie , aby silnik odwdzięczył sie długą żywotnością. Co dziwne , mój model posiada 3 świece żarowe, przez co wymiana świec - jest nieco tańsza ;) Żadnych wycieków, zgrzytów i pisków - wszystko jak sie należy
4,0
Skrzynia biegów
Ogółem mówiac , nie jest źle , ale rewelacyjnie też nie jest . U mnie również wystepuja sporadyczne problemy z wbiciem wstecznego, ale to kwestia przyzwyczajenia. Ten typ tak po prostu ma ... wystarczy tylko drugi raz wysprzeglic , gdy podczas wbijania wyczujemy ze nie bieg nie wszedł za dobrze . Klekotanie drążka : historia stara jak świat , wystepujaca i u mnie, ale to tylko kwestia wolnego czasu , chęci i odrobiny "taśmy klejącej" :) Poza tym nic poważnego nie mogę zarzucić...
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się super ! Choć u mnie występuje drżenie kierownicy przy wrzuconym biegu , gdy dodaje gazu. Kłania sie wymiana środkowych przegubów. Na poczatku mnie to drażniło , ale obecnie zdążyłem sie przyzwyczaić. Za niedługo sie za to wezme na powaznie , a wtedy mmmmm ! Amortyzacja podczas jazdy po polskich - na przyzwoitym poziomie .
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma rewelacji, ale miewałem gorzej . Z powodu nisko położonej tylniej szyby i wysokiej "dupy" w lusterku wstecznym widzimy tylko to co konieczne . Lusterka boczne , pokazuja przecietnej wielkości obraz . Dla mnie wystarczajace w stopniu minimalnym przy cofaniu , wiec moja ocena nie jest za wysoka
5,0
Ergonomia
Coś pięknego ! Wygodny , duzy samochód o niesamowitym jak na jego wagę przyspieszeniu , które naprawde pomaga przy wyprzedzaniu. Tym sie nie jedzie - nim sie płynie. Moze troszke za krótki połokietnik, ale przyciski i wszelkie schowki pod reka i w zasiegu oczu. Moze przyciski elektrycznie regulowanych szyb usytuowane koło ręcznego , zamieniłbym z regulatorem lusterek w uchwycie drzwi , ale to kwestia przyzwyczajenia. Regulacja kierownicy w pionie, wygodne skórzane siedzenia i dzielona podłokietnikiem tynie kanapa - sprawiają ze auto idealnie nadaje sie na długie trasy .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo szybko sie nagrzewa, klimatyzacja skutecznie chłodzi - choć to juz wiekowa wersja tego udogodnienia. Ale jak na moje wymagania - póki co jest naprawdę OK Dmuchawa ma 5 biegów , na 5 tce - zapierdziela jak F16. Kratki wentylacji równiez solidnie wykonane, jak na 11 letni samochód - trzymają sie idealnie. Chodzą bez zbednego oporu,ale nie "fruwaja" luźne jak to się spotyka w innych autach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. 2 metrowy facet spokojnie i wygodnie usiadłby za kierownicą. Przy ulozeniu siedzenia kierowcy w optymalnym poziomym położeniu (mam 177cm) z tylu znajdzie sie jeszcze miejsce na nogi dla dorosłej osoby. 4 pasażerów - może smiało podrózowac dlugimi godzinami bez gimnastyki i obolałych kolan Potezny bagaznik, który pomiesci 4 duze torby.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze , ale mogłoby byc lepiej . Chociaz to diesel i oczywista rzecza jest ze "klekot muss sein " - to jednak wydaje mi sie ze w tego typu aucie , o wyciszenie powinno sie zadbac troche bardziej. W moim przypadku , kłania sie wymiana uszczelek w drzwiach , w wielu miejscach wystepuja juz uszczerbki , co owocuje przedostawaniem sie dzwieków z zewnatrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jesli chodzi o zuzycie paliwa : REWELACJA ! Ponad 1,3 tonowe auto , o 105 koniach mech. a przy trasie 100 km i predkosci 180-190 km/h spalil mi 8.2 litra !! To byl taki jednorazowy test, natomiast przy trasach o predkosciach 140-150 km/h - zamknalem sie w 6.5 litra / 100km Jesli chodzi o koszty napraw , to nie przewyższaja w niczym innych. Wiadomo Diesel = płać wiecej ,ale ceny czesci uśrednione i wcale nie odbiegające od innych marek zachodnich czy japońskich. To bzdury co pisza o drogich i trudnodostepnych czesciach. tym bardziej ze to nic innego jak popularna Honda Accord.Kazdy dobry mechanik radzi sobie z tym autem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super ! To niesamowite jak za tak niska cenę - można kupić tak eleganckie, wygodne i oszczedne auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuja sie dupsy i drobiazgi . W moim modelu odnotowałem : - Podswietlenie zegarka (zarówka) - Klekotanie drązka skrzyni biegów (taśma izolacyjna i po krzyku , na jakiś czas) - Odklejenie sie w jednym rogu imitacji drewna (Super Glue i po krzyku)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Krótko nim jeżdżę, ale póki co (odpukać) SUPER

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 600