Karoseria
: Lubię chromy. Wymieniłem kierunki na przednich błotnikach na tzw. \"clear\" czyli białe i chcę jeszcze przyciemnić kierunek i wsteczny na tylnych lampach i założyć dwie chromowane końcówki wydechu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło-tłumik drgań skrętnych na tarczy sprzęgła czyli charakterystyczne rwanie przy ruszaniu
Karoseria
: rudy bierze tylne nadkola
Układ elektryczny
: czasem nie działa szyba i lusterka ale bardzo rzadko
4,0
Całokształt
15.08.2008 ROVER 600 Vanden Plas. Jest to SZESNASTY egzemplarz z silnikiem Diesla jakiego obejrzałem przed kupnem.Kupiłem go w przeliczeniu na ZŁ 9200. Znalezienie zadbanego egzemplarza po liftingu do 12000zł w Polsce jest praktycznie nieosiągalne. Auto z przebiegiem 139000km zostało sprowadzone z Luxemburga od pierwszego właściciela. Wersja wyposażenia 3.1
- el. przednie szyby
- el. i podgrzewane lusterka
- el. antena
- manualna klimatyzacja
- skórzana tapicerka
- ABS
- dwa jaśki
- centralny zamek
- autoalarm
- aluminiowe felgi
- wspomaganie kierownicy
- regulacja kierownicy w pionie
Z auta jestem naprawdę zadowolony. Ciężko jest kupić auto o borobnych gabarytach z takim oszczędnym silnikiem i dobrym wyposarzeniem za te pieniądze. Jeśli ktoś ci mówi, że to gówniana marka to mu nie wierz. Co prawda narazie zrobiłem tylko 10000 ale wymieniłem tylko żarówkę reflektora. Auto ładne i niezawodne, długo się naszukałem aby kupić dobry egzemplarz. Ma swoje wady ale wiadomo jak chce się nowy to do salonu.Polecam wszystkim zamiast mondeo lub vectry, które widzi się codziennie w przeciwieństwie do Roverka. Auta nie kupiłbym ponownie tylko ze wzgędu na to, że jeśli pozwolą na to możliwości finansowe to kupię MG zs 2.5
Wrażenia
4,0
Silnik
Dwu litrowy Turbo Diesel 8v z bezpośrednim wtryskiem produkcji Rovera. Dosyć ekonomiczny. Poniżej 2000obr/min mało dynamiczny. Powyżej 4500obr/min łapie zadyszkę. Najlepszy przedział obrotów to 2500-4400obr/min.Długo się nagrzewa, być może jest to spowodowane sposobem mojej jazdy, czyli na zimnym do 1800obr. Silnik o podwyższonej wydajności ???
3,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony biegi wchodza precyzyjnie i gładko ale z drugiej haczy wsteczny, wibruje drążek i piąty bieg jest wbijany pod kolanami kierowcy hehe
4,0
Układ jezdny
po liftingu obniżone o 10mm i twardsze niż w hondzie Accord. U mnie do wymiany przód amory wiec sie buja trochę i czuje kazdą nierownosc
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK
4,0
Ergonomia
pod tym względem nie ma się czego przyczepić no może przycisk el. szyb umieściłbym w okolicy drzwi, a nie tunelu środkowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Klima ladnie dmucha
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest dosyć ciasne, mam 188cm wzrostu i osoba za mną praktycznie nie ma miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Rano tuż po odpaleniu czuje się jakbym siedział w traktorze, po kilku minutach lepiej. Technologia wtrysku bezposredniego generuje hałas. Głośniej jest tylko przy VW pompowtryskiwaczach albo bardzo starych dieslach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warszawa zima/lato 7,7/6,5-7 Trasa Reich/PL 5/6 przy 100-120. Ceny napraw porównywalne do aut japońskich, w końcu to honda accord z innym nadwoziem i silnikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na mój gust to bardzo dobrze. W podobnej cenie można kupić Vectrę i mondeo
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasem moja szyba nie działa, lub lusterka. Po rozgrzaniu czasem falują obroty(wiązka).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Całkowity Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW
[l/100km]