Silnik
: Bardzo dobra jednostka - przecież to Honda :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: gumy na wachaczach (Polskie drogi)
Silnik
: siłownik sprzęgła i powrót oleju
5,0
Całokształt
Gdyby nie to że potrzebuję auta o innych parametrach kupiłbym go jeszcze raz. Bardzo dobre autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo iż był to mój pierwszy własny samochód jeździłem wcześniej kilkoma autami ale silnik w tym Roverku (w sumie silnik Hondy) jest/był świetny. Autko płynnie przyspieszało a do wyprzedzania bardzo rzadko używałem redukcji. Jednym słowem bardzo fajna jednostka.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze bo doskonałych nie ma. Nie miałem z nią najmniejszych prolemów.
4,0
Układ jezdny
Doskonale byłoby gdyby nie koszt części. Wielowachaczowe zawieszenie z tyłu to przyjemność z jazdy i komfort pasażerów. Nieco słabawe hamulce jednak to chyba odczucie w powiązaniu z innymi autami.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonale widać tylko w autach typu Berlingo :) choć nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Nie ma się chyba do czego przyczepić. Wygodna pozycja za kierownicą i dogodny dostęp do wszystkich przycisków. Dobrze :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słyszałem o problemach z tym systemem ale u mnie wszystko działało bez zarzutu. Nie miałem auta z klimą więc tego nie ocenię ale nie mogę narzekać. Szyby nie parowały bardziej niż w innych pojazdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelka z tyłu bardzo dobrze. Wyjazd z Mazur w góry i podobne wyprawy przy pełnym załadunku a nikt nie narzekał na ciasnotę czy podobne niedogodności. Duuuży bagażnik - nie wszędzie w tego typu autach jest tyyyyle miejsca :).
4,0
Wyciszenie
Dieselek z 95 roku więc swoje tam klekotał ale tak do 120-140 jechało bardzo przyjemnie. Niby był to mankament tego auta jednak nie narzekaliśmy z żoną - może mamy problemy ze słuchem :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i wszystko by było cacy gdyby nie ceny napraw. Auto konsumowało 5 l oleju praktycznie w każdych warunkach oprócz zimowych. Zalewałeś 20 litrów - kasowanie licznika i można przegonić 400km. Jeśli chodzi o to to bajka. Gorzej z naprawami. Przez nieuwagę nie dopilnowałem płynu sprzęgłowego i poleciał siłownik sprzęgła. Serwis 1150 PLN - zamiennik - 250 PLN. Jak ktoś dobrze poszuka to są sklepy z duużo tańszymi częściami do tej gabloty. Jest to jednak mankament.
4,0
Stosunek jakość/cena
Byłoby wspaniale gdyby nie koszt części zamiennych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli ktoś pilnuje wszystkich aspektów związanych z eksploatacją auta nie powinien mieć problemów. Rudzielec nieco się rzuca jednak przeważnie w miejscach lekkich uszkodzeń lakieru. Przetrwał solną zimę praktycznie bez szwanku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wcześniej poszedł mi siłownik sprzęgła - przez moje niedopilnowanie. Oprócz tego uszkodził się przewód na powrocie oleju ale padł chyba ze starości - kłopot nieduży. Sprzęgło trzeba było wymienić bo swoje już zrobiło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW
[l/100km]