Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 600

cypher81, 15 lat temu
Silnik 2.0 SDi 105KM 77kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra jednostka - przecież to Honda :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : gumy na wachaczach (Polskie drogi)
Silnik : siłownik sprzęgła i powrót oleju
5,0
Całokształt
Gdyby nie to że potrzebuję auta o innych parametrach kupiłbym go jeszcze raz. Bardzo dobre autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo iż był to mój pierwszy własny samochód jeździłem wcześniej kilkoma autami ale silnik w tym Roverku (w sumie silnik Hondy) jest/był świetny. Autko płynnie przyspieszało a do wyprzedzania bardzo rzadko używałem redukcji. Jednym słowem bardzo fajna jednostka.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze bo doskonałych nie ma. Nie miałem z nią najmniejszych prolemów.
4,0
Układ jezdny
Doskonale byłoby gdyby nie koszt części. Wielowachaczowe zawieszenie z tyłu to przyjemność z jazdy i komfort pasażerów. Nieco słabawe hamulce jednak to chyba odczucie w powiązaniu z innymi autami.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonale widać tylko w autach typu Berlingo :) choć nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Nie ma się chyba do czego przyczepić. Wygodna pozycja za kierownicą i dogodny dostęp do wszystkich przycisków. Dobrze :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słyszałem o problemach z tym systemem ale u mnie wszystko działało bez zarzutu. Nie miałem auta z klimą więc tego nie ocenię ale nie mogę narzekać. Szyby nie parowały bardziej niż w innych pojazdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelka z tyłu bardzo dobrze. Wyjazd z Mazur w góry i podobne wyprawy przy pełnym załadunku a nikt nie narzekał na ciasnotę czy podobne niedogodności. Duuuży bagażnik - nie wszędzie w tego typu autach jest tyyyyle miejsca :).
4,0
Wyciszenie
Dieselek z 95 roku więc swoje tam klekotał ale tak do 120-140 jechało bardzo przyjemnie. Niby był to mankament tego auta jednak nie narzekaliśmy z żoną - może mamy problemy ze słuchem :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i wszystko by było cacy gdyby nie ceny napraw. Auto konsumowało 5 l oleju praktycznie w każdych warunkach oprócz zimowych. Zalewałeś 20 litrów - kasowanie licznika i można przegonić 400km. Jeśli chodzi o to to bajka. Gorzej z naprawami. Przez nieuwagę nie dopilnowałem płynu sprzęgłowego i poleciał siłownik sprzęgła. Serwis 1150 PLN - zamiennik - 250 PLN. Jak ktoś dobrze poszuka to są sklepy z duużo tańszymi częściami do tej gabloty. Jest to jednak mankament.
4,0
Stosunek jakość/cena
Byłoby wspaniale gdyby nie koszt części zamiennych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli ktoś pilnuje wszystkich aspektów związanych z eksploatacją auta nie powinien mieć problemów. Rudzielec nieco się rzuca jednak przeważnie w miejscach lekkich uszkodzeń lakieru. Przetrwał solną zimę praktycznie bez szwanku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wcześniej poszedł mi siłownik sprzęgła - przez moje niedopilnowanie. Oprócz tego uszkodził się przewód na powrocie oleju ale padł chyba ze starości - kłopot nieduży. Sprzęgło trzeba było wymienić bo swoje już zrobiło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SDi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 600 2.0 SDi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 600