Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 600

Śmiejący, 8 lat temu
Silnik 2.0 Ti Vitesse 200KM 147kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 600 2.0 Ti Vitesse 200KM 147kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Reaguje od dotknięcia i liniowo zwiększa siłę hamowania, bardzo dokładny i skuteczny ABS. Ale jest jeszcze coś... Wygoda, przyjemność użytkowania. I to, że ten samochodzik ma coś w sobie, aż chce się wsiadać i jechać gdziekolwiek. :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka głowicy - raz utrudniła życie, a porządnie - bo trudno o mechanika.
Inne : Przycięcie uszczelki podczas podnoszenia.
Inne : Mechanizm podnoszenia szyby kierowcy.
5,0
Całokształt
Autko samo w sobie jest świetne, bardzo szybkie i wygodne - lata 90. w najlepszym wydaniu. :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność, dynamika i nieduże spalanie. Trzeba jednak zaznaczyć, że dużo lepiej działa na benzynie, niż na gazie - różnica jest tym większa, im bardziej zwiększają się obroty silnika. Prawdopodobnie wina instalacji gazowej.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie, biegi wskakują lekko(palcem), przełożenia są świetnie dobrane w przypadku pięciu pierwszych biegów, ale... brakuje szóstki! :D Skrzynia jest zwyczajnie za krótka na dłuższą drogę.
5,0
Układ jezdny
Jest dokładnie taki, jak trzeba. W połączeniu z dużym rozstawem osi i środkiem masy na przedzie pojazdu, skutkuje stabilnością i dość przewidywalną podsterownością - zakręty na lekkim uślizgu kół przednich da się łatwo opanować. Zarzucanie tyłem zdarzało się tylko zimą i tylko na ubitym śniegu, lodzie, w koleinach - i też odbywało się to w sposób łatwy do ogarnięcia. Uprzedzę tu, że na latanie bokiem z ręcznym i szaleństwa jest to zbyt masywne autko, które przy okazji szkoda byłoby uszkodzić.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawie ideał, ale jeździłem już autkami z lepszą widocznością(np.: Xantia, Escort kombi).
4,0
Ergonomia
W środku wszystko jak należy, ale parkuje się średnio komfortowo - wynika to z widoczności, gabarytów i skrętności kół.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą słabe grzanie, zaparowane szyby i inne straszności. Może to tylko mój egzemplarz, ale źle wspominam mroźne dni. Z chłodzeniem już lepiej. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Maksymalna ocena :)
3,0
Wyciszenie
Po kilku godzinach szybkiej jazdy zaczyna boleć głowa, szum wiatru zadaje ten ból... Jest głośniejszy, niż silnik czy opony, i wyje - straszna niedoróbka. Poniżej 120 problemu nie ma, wtedy też można normalnie pogadać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w sporym stopniu zależy od tego, gdzie tankowałem, bo technikę jazdy i kierunki poruszania się miałem z grubsza podobne. Minimalne spalanie LPG po tankowaniu na shellu w Jaworznie i dojechaniu do Łysomic za Toruniem. Do tego można spokojnie doliczyć nieco benzyny na odpalenie i rozgrzanie silnika, odmulenie. Autko bardzo przyjemne, stosunkowo niedrogie w zakupie, ale wymagające w utrzymaniu - trzeba dbać, i mieć dobrego mechanika w zanadrzu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki, uszczelki szyb i mechanizmy ich podnoszenia - rzadko się zdarza, ale zdarza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka głowicy, najprawdopodobniej ma to związek z instalacją gazową.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Ti Vitesse 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 600