Auto jak dla mnie fajnie wyglada, proporcje klasycznego sedana, dużo chromów, fajne reflektory z przodu, fabryczne fantazyjne alusy. W srodku poza kanapami lata 90. Diesel roverowski kompletna kupa pod wzgledem kultury pracy. Tak pozatym auto bezawaryjne, cześci dostępne - pasują z Hondy Civic.
Wrażenia
2,0
Silnik
To był mój piaty diesel, ale zdecydowanie najgorszy. Słaby punkt to silnik zw wzgledu na kulture pracy i osiągi (awaryjności nie stwierdzono). Jeżdziłem autami o zbliżonych teoretycznie osiągach do Rovera 101km/240Nm np Nissan Almera 2.2 Di 110km/235Nm, czy Skoda Octavia 1.9TDI 110km/253Nm, jednakże pod wzgledem kultury pracy silnika to dzielą go lata świetlne w stosunku do tamtych samochodów. 45 poprostu nie jedzie ponizej 2 tyś. obrotów, masakryczna turbodziura, jeśli w ruchu miejskim na swiatłach chcesz poczuć na karku oddech dzialkowicza emeryta w Fiacie 126p, który ci siedzi na zderzaku to wałaśnie auto w tej wersji silnikowej jest dla ciebie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ok, szybko wyrabiaja sie krzyzak lewarka zamontowany pod podlogą pojazdu prowadząc do podzwaniania lewarka.Można to łatwo usunać.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie Hondy Civic robi swoje, trakcja ok.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Wygodne fotele z 75, zestaw przełączników trąci myszką wzięty z Civica z początku lat 90.
Brak płynnej regulacji wycieraczek, oraz termometru wskazujacego tep. na zewnątrz co jet zadziwiajace w tej klasie pojazdów.
Montaż radia wymaga zdolnosci fakirsko ekwilibrystycznych - niebywale cisna kieszeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 185 nie miałem problemów nawet podczas dlugiego wyjazdu 2 tyś km w jedna stronę.
Duzy bagażnik aczkolwiek mało funkcjonalny - sedan.
2,0
Wyciszenie
Lubie klekot diesla ale tu z wyciszeniem jest kiepsko, doskwiera przy prędkościach autosdradowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechałem tym autem 36 tyś. kilometrów. Spalanie średnio 5,6 l ON na setkę. Jeżdziłem w propocji 75%trasa, 25 % miasto. Spalanie w zimi sie nie różniło, ani w lecie z klimą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niedużą kasę kupujemy oryginalny samochód o nietuzinkowym wygladzie. Silnik 2.0 iTD tylko dla fanów marki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie zrobiłem co trzeba - wymiana wszystkich płynów, filtrów, serwis klimy, wyniana przegubów ( pękniety pierscień od ABS) wyciszenie lewarka,wymian rezystora wentylatora-nadmuchu i pózniej tylko bezawaryjna eksploatacja przez rok po póżniej go sprzedałem bez żalu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystapiły podczas eksploatacji przez moją osobę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW
[l/100km]