Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 45 Sedan

BLUE, 14 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 45 Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Stukające popychacze zaworowe
4,0
Całokształt
Ładne i zgrabne auto za niewielkie pieniądze. Dynamika jazdy bardzo dobra. Dobry czas do setki- mniej niż 10s na 120KM - świetny wynik. Mało pali, tanie w utrzymaniu. Komfort jazdy znakomity ze względu na świetnie zestrojone zawieszenie. Całokształt psuje mi tylko wyciszenie wnętrza. Gdyby nie to, dałbym full punktów. Jak na auto z tego segmentu spodziewałem się czegoś cichszego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po przebiegu 116000km pracuje równo i pali na strzał. Jedyny problem w silnikach serii K (który dotyczy w 100% moich Roverów) to stukające popychacze zaworowe. Normalne jest, iż po 100000km powinno wymieniać się komplet, ale miałem już różne auta i tylko w roverach powyżej 100000km naprawdę zaczynają stukać i są do wymiany.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w R-kach - jedynka i wsteczny chodzą ciężko. Po zmianie oleju w skrzyni na Elf 75W80 sporo się poprawiło. Biegi wchodzą płynniej. Jak dla mnie skrzynia zestrojona bardzo dobrze. Fajny przeskok z 3 na 4.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry kompromis między dynamiczną jazdą, a komfortem. Ani za twarde, ani za miękkie. Zakręty pokonuje się pewnie, ale przy dużych prędkościach trochę ucieka tył i ma się dziwne wrażenia jakby siedziała tam belka skrętna. Jak dla mnie to najlepszy element tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu idealna, do tyłu jak to w sedanach - bardzo ograniczona.
3,0
Ergonomia
Plastiki jak dla mnie przeciętne. Po 8 latach już trzeszczą. Wykonanie i spasowanie dobre, ale nie ma \"wodotrysków\". Środek typowy dla Hondy Civic.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze i szybko się nagrzewa. Klima również działa bez większych problemów. Oczywiście jak to w R-kach rezystory padły i brak I i II biegu wentylatora.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca. Wystarczająco wygodnie, aby wybrać się na długą trasę. Można się przeciągnąć i rozprostować nogi, pod warunkiem wysunięcia foteli do tyłu. Tył - jak dla mnie porażka. Mało miejsca na nogi. Samochód z zewnątrz wydaje się spory, ale miejsca z tyłu jest niewiele. Dla mnie max 4 osoby i na szybkie wypady za miasto.
2,0
Wyciszenie
Najgorszy punkt R45. Wyciszenie fatalne. Bardzo głośny powyżej 120km/h. Najlepsze odczucia między 90-110km/h. Przy 160-180km/h nie słychać już co leci z odtwarzacza CD. Totalna porażka jak na benzyniaka. Diesla byłbym w stanie zrozumieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duży +. Jak na 1,8 to nie pali nic. Wyrabiam się w przedziale 6-8 litrów. Pali mniej niż mój poprzedni Rover z silnikiem 1,4. Pozytywne zaskoczenie, chyba najbardziej ekonomiczne benzynowe 1,8. Naprawy i części tanie pod warunkiem omijania autoryzowanych serwisów. Części do R-ek są tanie i nie wiem skąd ludzie biorą te mity.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetna cena aut na wtórnym rynku. Dużo wyposażenia za niewielkie pieniądze. Jakość nie najwyższa, ale i za to cena rozsądna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja nawiewu, zacinające się linki i przepalające się rezystory w dmuchawie. Pękające pierścienie ABS.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem. Ani w 214i, ani w 45.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 45 Sedan