Ładne i zgrabne auto za niewielkie pieniądze. Dynamika jazdy bardzo dobra. Dobry czas do setki- mniej niż 10s na 120KM - świetny wynik. Mało pali, tanie w utrzymaniu. Komfort jazdy znakomity ze względu na świetnie zestrojone zawieszenie. Całokształt psuje mi tylko wyciszenie wnętrza. Gdyby nie to, dałbym full punktów. Jak na auto z tego segmentu spodziewałem się czegoś cichszego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po przebiegu 116000km pracuje równo i pali na strzał. Jedyny problem w silnikach serii K (który dotyczy w 100% moich Roverów) to stukające popychacze zaworowe. Normalne jest, iż po 100000km powinno wymieniać się komplet, ale miałem już różne auta i tylko w roverach powyżej 100000km naprawdę zaczynają stukać i są do wymiany.
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w R-kach - jedynka i wsteczny chodzą ciężko. Po zmianie oleju w skrzyni na Elf 75W80 sporo się poprawiło. Biegi wchodzą płynniej. Jak dla mnie skrzynia zestrojona bardzo dobrze. Fajny przeskok z 3 na 4.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry kompromis między dynamiczną jazdą, a komfortem. Ani za twarde, ani za miękkie. Zakręty pokonuje się pewnie, ale przy dużych prędkościach trochę ucieka tył i ma się dziwne wrażenia jakby siedziała tam belka skrętna. Jak dla mnie to najlepszy element tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu idealna, do tyłu jak to w sedanach - bardzo ograniczona.
3,0
Ergonomia
Plastiki jak dla mnie przeciętne. Po 8 latach już trzeszczą. Wykonanie i spasowanie dobre, ale nie ma \"wodotrysków\". Środek typowy dla Hondy Civic.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze i szybko się nagrzewa. Klima również działa bez większych problemów. Oczywiście jak to w R-kach rezystory padły i brak I i II biegu wentylatora.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca. Wystarczająco wygodnie, aby wybrać się na długą trasę. Można się przeciągnąć i rozprostować nogi, pod warunkiem wysunięcia foteli do tyłu. Tył - jak dla mnie porażka. Mało miejsca na nogi. Samochód z zewnątrz wydaje się spory, ale miejsca z tyłu jest niewiele. Dla mnie max 4 osoby i na szybkie wypady za miasto.
2,0
Wyciszenie
Najgorszy punkt R45. Wyciszenie fatalne. Bardzo głośny powyżej 120km/h. Najlepsze odczucia między 90-110km/h. Przy 160-180km/h nie słychać już co leci z odtwarzacza CD. Totalna porażka jak na benzyniaka. Diesla byłbym w stanie zrozumieć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duży +. Jak na 1,8 to nie pali nic. Wyrabiam się w przedziale 6-8 litrów. Pali mniej niż mój poprzedni Rover z silnikiem 1,4. Pozytywne zaskoczenie, chyba najbardziej ekonomiczne benzynowe 1,8. Naprawy i części tanie pod warunkiem omijania autoryzowanych serwisów. Części do R-ek są tanie i nie wiem skąd ludzie biorą te mity.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetna cena aut na wtórnym rynku. Dużo wyposażenia za niewielkie pieniądze. Jakość nie najwyższa, ale i za to cena rozsądna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja nawiewu, zacinające się linki i przepalające się rezystory w dmuchawie. Pękające pierścienie ABS.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem. Ani w 214i, ani w 45.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 117KM 86kW
[l/100km]