Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 45 Sedan

Arek, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 111 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 45 Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Właściwie wszystko ale skoro wybrałem karoserje to powiem że nawet po 8 latach na aucie nie ma nawet jednej plamki z rdzą.
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia, może już nie najnowsze aczkolwiek ma swoją klasę, którą ciężko znaleźć dzisiaj na drogach. Mało awaryjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobry.Po 1999 silnik Rovera poprzednio w seri 400 montowany był od Hondy Civic. Po przejęciu przez BMW zamontowali jednostkę rovera. Dynamiczny mało awaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia prawie idealna. Jedyny minus-bieg wsteczny. Czasem coś zaskrzypi lub musimy wysprzęglić autko. Poza tym skrzynia ma stosunkowo krótkie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny! Dobrze trzyma się nawierzchni, nie buja przy wchodzeniu w zakręty, ale również nie powoduje wstrząsów mózgu podczas jazdy po dziurach lub płytach. Idealnie dobrane proporcje układu jezdnego.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i boki bardzo dobra. Niestety w czasie jazdy do tyłu trzeba korzystać z pomocy lusterek bocznych.Tylna szyba stosunkowo mała.Dobrze że lusterka które zastosowali są owalne przez co poprawiają widoczność w czasie manewrów.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja spisuje się świetnie i to zarówno z wbudowaną klimatyzacją jak również bez. Gdy włączymy nawiew na szyby,zaparowania znikają w ciągu paru sekund. Bardzo szybko autko nagrzewa się również w zimie, tak więc w ciągu 2-3 minut poczujemy przyjemne ciepełko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Niestety z tyłu autko malutkie. Troszkę więcej miejsca niż w maluchu :). A tak poważnie dobre auto dla rodzinki z dwójką dzieci które będą czuć się komfortowo z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Auto jest nie najgorzej wyciszone. Lekki szum 3-3,5 tyś obr/min potem już zaczyna się robić stosunkowo głośno. Podobnie dzieje się gdy osiągamy prędkość powyżej 120 km/h w kabinie robi się dość głośno. Myślę że gdyby producent zastosował 6 biegową skrzynie problem byłby rozwiązany.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniczek ogólnie jest bardzo ekonomiczny. Na trasie Londyn- Kielce spalił 6,1 l/100km. W mieście też nie jest najgorzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wygórowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie nie zauważyłem żadnych drobnych usterek poza wymianą żarówek które to trzeba wymieniać w każdym aucie a nawet w domu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj jest podobnie. Jedyny problem uszczelka pod głowicą. Jest delikatna. Należy użytkować auto z głową. Nie należy przekraczać 3 tyś ob/min przez pierwsze 10 minut. (silnik musi się nagrzewać powoli) dlatego uważam że auto nie nadaje się dla młodych kierowców którzy zaraz po zapłonie silnika zaczynają szaleć i pokazywać swoją ułańską odwagę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 45 Sedan 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 45 Sedan