Za całokształt daję mocne 4. Jak każdy inny samochód ma kilka wad ale jest jak do tej pory niezawodny i ekonomiczny. Tego od niego oczekiwałem. Mimo podeszłego wieku zwraca uwagę na ulicy ciekawą stylistyką, jest dość rzadko spotykany (hatchback) co też jest dla mnie plusem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy mizerna. Silnik jest toporny, dość głośny ale prosta konstrukcja jest jego zaletą. Nie ma problemu z dostępem części. Auto nie jest nowe więc brak dwumasy, DPF czy turbiny o zmiennej geometrii czyni go bardzo ekonomicznym pojazdem. Może doskwierać turbodziura do 1800obr/min. Powyżej jest bardzo dynamiczny. Idealny na trasy.
3,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia jest dobra ale krzyżak od lewarka zmiany biegów luzuje się i zaczyna dzwonić. Usterka łatwa do naprawy ale denerwuje.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowachaczowe pozwala na odrobinę fantazji w zakrętach i całkiem dobrze wybiera nierówności. Ceny części przystępne. Ja po przejechaniu 40tkm nie wymieniłem ani jednej gumy i nic nie stuka.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Z ergonomii denerwuje brak uchwytów na kubki i jak dla mnie dziwny kształt siedzisk foteli. Wiele czasu minęło zanim się do nich przyzwyczaiłem. Bardziej przypominają fotel ojca w salonie niż fotele samochodowe.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę silnik dość długo się nagrzewa ale jest to bolączka wszystkich diesli. Wszystkie Rovery 45 maja problem z parującymi szybami i przepalającymi się opornikami wentylatora. Usterka banalnie prosta i tania do usunięcia. Wystarczy wlutować odpowiednie oporniki w miejsce oryginalnych. Zajmuje to pół godziny i kosztuje 3zł ale zawsze to jakaś usterka...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185cm wzrostu i mieszczę się bez problemu. Pasażer za mną ma już dość ciasno ale jeszcze nikt nie narzekał.
1,0
Wyciszenie
Nie będę owijał w bawełnę- powyżej 120km/h jest naprawdę głośno. Silnik jest dość cichy w trasie ale szum wiatru zawsze zmusza do kilkukrotnego sprawdzenia czy szyby są zamknięte :) Jak dla mnie jest to pierwszy, poważny minus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność jest mocną stroną tego samochodu. W zasadzie to skłoniło mnie do jego zakupu. 90% przebiegu robię poza terenem zabudowanym i utrzymując 120-140 km/h spala mi średnio 5,6 l/100km. Nie sprawdzałem minimalnego spalania. Raz osiągnąłem 5 l/100 i sam się zdziwiłem bo nie jechałem jakoś spokojnie. Jak większość diesli z 5 biegową skrzynią cierpi na zbyt wysokie obroty na ostatnim biegu. Przy 3000obr jedzie około 135kmh co nie jest złym wynikiem ale zawsze pozostaje ten niedosyt, że mogło by być szybciej :) Jazda w mieście to max 8l
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę około do 10000zł dostajemy wygodne, solidne i ekonomiczne auto, które zwróci uwagę innych. Większość modeli była dobrze wyposażona. Szczerze polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 11 lat, więc drobne usterki czasem się trafiają. Dziwnie rozwiązane jest sterowanie sprzęgła (pompa i wysprzęglik z plastiku). Nie da się go odpowietrzyć, nie ma regulacji. Jak na razie działa chociaż zaczyna cieknąć. Podobno pasuje zestaw z Freelandra- jest tańszy :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek miałem tylko jedną- zablokowana łapa sprzęgła. Objawy to coraz mniejszy skok sprzęgła, ślizgająca się tarcza. Czasem pomaga przesmarowanie środkiem penetrującym z zewnątrz. U mnie skończyło się zdjęciem skrzyni.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 101KM 74kW
[l/100km]