Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

zuko123456, 16 lat temu
Silnik 2.0 Di 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 400 II Sedan 2.0 Di 105KM 77kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo przyjemny silniczek pod względem ekonomiczności. Przy spokojnej jeździe naprawdę ekonomiczny, ale da się i poszaleć:) Czuć 105km i śmiało można szybko ruszać spod świateł oglądając współzawodnika w pasacie za sobą:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety rdza
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Wszystko to na czym mi zależy jest na conajmniej dobrym poziomie. Bogate wyposażenie i cena zakupu poniżej 11000PLN powoduje że jest to chyba "zakup życia":)
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie najwyższa kultura pracy spowodowana najprawdopodobniej niemłodą konstrukcją silnika. Jednak dynamika w powiązaniu z ekonomią użytkowania rekompensuje to. Wymiana rozrządu na orginalnych częściach ok 800PLN (2 paski i 3 rolki)
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka do ruszania. Dwójka i trójka - ogień z d...py:). Czwórka - od 90 - 120km/h - jak wyżej:). Piątka jak na diesla przystało - mułek. Przydała by się jeszcze szóstka.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do Hondy Accord jaką miałem wcześniej to nie ma co porównywać oczywiści na korzyść Rovera. Było to dla mnie niemałe zaskoczenie pomimo, że Rover miał dość mocno zużyte amortyzatory. Nawet kumpel z Audi A4 '99 stwierdził, że Rover lepiej tłumi i lepiej trzyma się drogi od jego auta, a jeżdżę na 14sto calowych kołach. Niestety amortyzatory przednie kosztują od 300PLN/szt. i nie ma zamienników...
Komfort
4,0
Widoczność
Bez uwag.
4,0
Ergonomia
Wszystko prawidłowo rozmieszczone. Lepiej tylko można było umieścić pokrętła od nadmuchów oraz włącznik świateł przeciwmgielnych przednich (które we mgle nie sprawdzają sie najlepiej).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tą kategorię muszę ocenić najgorzej. Pomimo wymiany filtrów kabinowych wciąż występuje problem szybko zaparowujących szyb w deszcz. Na szczęście mam klimę, ale strach pomyśleć co by było gdyby nie ona...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Należe do osób bardzo wysokich i mieszczę się i jest mi całkiem wygodnie. Bez problemu robię trasy ponad 600km.
3,0
Wyciszenie
Dość głośny przy prędkościach ponad 110-120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zachwycająco niskie. Pomimo nielekkiej konstrukcji przy jeździe w trasie 100-110km/h (przy wyprzedzaniu do 140km/h) spalanie 4,5l/100km; przy jeździe 120-140km/h (chwilowo nawet 180km/h) 5,5l/100km; przy jeździe 140-160 km/h - 6,3l/100km. Co do napraw to nie miałem ich zbyt wiele. Z wymuszonych tylko wymiana klocków z przodu 100PLN + wymiana. Poza tym nic mi się (odpukać) nie zepsuło a zrobiłem przez rok 17000km. Inne ceny: filtr powietrza - 20-30PLN, filtr paliwa - 25-50PLN; filtr oleju 20-30PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko niechcący wyrwałem klamkę. Za mocno szarpnąłem. I teraz mam problem...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawiódł mnie raz. Na osi alternatora zamocowana jest pompka oleju (nie wiem do czego). Zatarła się i przez miesiąc nikt nie mógł mi podać przyczyny dlaczego samochód nie chce odpalić. W końcu sam rozebrałem alternator i sam to naprawiłem. 6h roboty i jeżdżę dalej bez problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Di 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Sedan