Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

www.szymon18051983@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 Si 113KM 83kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 400 II Sedan 1.6 Si 113KM 83kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : miękkie, ale pewne; śliczna i bardzo wygodna kierownica; auto ogólnie ładniejsze niż większość konkurentów za te pieniądze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rudy na nadkolach
Przeniesienie napędu : głowica lubi się sypnąć
4,0
Całokształt
można to autko lubić; ceny części i robocizny w normie, dostępność ok, walory użytkowe i ekonomiczność na zadowalającym poziomie; od rovera w zasadzie jest tylko silnik i trochę osprzętu, reszta to honda; autko całkiem zgrabne i raczej godne polecenia; na razie zrobiłem nim 15000 km, powymieniałem wszystkie eksploatacyjne części (filtry, aku, rozrząd etc.) i ... zostało czekać jak będzie się dalej sprawował
Wrażenia
4,0
Silnik
jak to 1.6, bez fajerwerków ale zawalidrogą też nie jest; elastyczność ok, na zimno klekocze (normalne zjawisko), całkiem miło mruczy jak dodam gazu; głowica w serii K lubi się sypnąć, ale miałem tą świadomość przed zakupem; na zimnym silniku max 3000 obr\\min, inaczej można sobie narobić biedy
4,0
Skrzynia biegów
swoje lata ma, więc czasem przyhaczy, ale ogólnie ok
4,0
Układ jezdny
doskonały kompromis między pewnością prowadzenia a komfortem podróżowania; dość miękki ale stabilny
Komfort
4,0
Widoczność
sedan wymaga przyzwyczajenia przy parkowaniu ale duże lusterka ułatwiają
5,0
Ergonomia
pełna intuicyjność, poza tym środek jest całkiem ładny
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj słabiej niestety, dmuchawa głośna i raczej mało wydajna, ale tragedii nie ma
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na swoją klasę w porządku (z przodu), z tyłu raczej ciasno i średnio wygodnie; mam wrażenie, że przy swoim rozmiarze powinien jednak oferować więcej przestrzeni
3,0
Wyciszenie
też bez rewelacji, ale w granicach normy; warkocik silnika można polubić
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieszanym cyklu z nastawieniem na miasto wciąga zależnie od nogi i temperatury od 7.3 do 8 litrów; jak na swoją masę i osiągi to niezły wynik; ceny napraw i części w normie; gdyby mój mechanik nie okazał się niekompetentnym debilem ocena mogła by być wyższa, jednak uważam że bystrość umysłów naszych fachowców od starych audic i passatów też musi być uwzględniona
5,0
Stosunek jakość/cena
w porównaniu do klasowych konkurentów rocznik i wyposażenie nie do pobicia; obecnie 12 latka idzie kupić za 7-8 tysięcy, ja dawałem rok wcześniej dyszkę; cena jak za gołego golfa z podobnego roku albo sporo starsze audi czy BMW; z niemcami w swojej klasie wygrywa w każdej kategorii, nad japończykami góruje wyposażeniem (oczywiście mowa o adekwatnych rocznikach), poza tym jest zwyczajnie ładny, tak w środku jak z zewnątrz; słowem-oferuje wiele za niewiele; następny będzie 75
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma już 12 lat, więc ma prawo pokaprysić- sworznie, akumulator, teraz ABS mi szaleje, ale nie traktuję tego jako wad dyskwalifikujących auto w przyszłości
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
musiałem pozbyć się rudego z nadkoli (a dodam, że nienawidzę tego zjawiska wybitnie, tym bardziej, że mam jakiegoś cholernego pecha i rudy lubł wszystkie moje auta), HGF w serii K zawsze wisi w powietrzu; ABS zaczyna mi działać na nerwy(załącza się przy hamowaniu na niskich prędkościach, jak jadę szybciej działa jak należy) , ale to bardziej wina średnio kompetentnych mechaników niż autka
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Sedan 1.6 Si 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
12,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Sedan