Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

Robin416, 18 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 129 tys. km
Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód sprowadziłem z Niemiec, kupiłem go od kobiety, która była jego 2 właścicielem. Regularnie serwisowany, badania techniczne poszerzone przeszedł bez zarzutów, stan techniczny bradzo dobry. Auto ma swoją klasę, jest inne niż pozostałe marki powszechnie kupowane. Typowy angielski konserwatyzm w środku drewno skóra i chromowane elementy. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych, żadnych tandentnych plastików. Nic w nim nie skrzypi i piszczy mimo, że ma 8 lat i przebieg ponad 100 tyś. oprostu samochód innych niż wszystki, rzadziej spotykany ale ze swoją klasą. Szkoda, jedynie, że firma z ponad 100 letnią tradycją upadła. Sa plany wznowienia produkcji samochodów tej marki, ale przez Chinczyków. Czy wyjdzie to na dobre?
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Skrzyna działa bez zarzutów, czasem problemy z wrzuceniem 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Jak narazie nic nie stuka w zawieszeniu, auto prowadzi się super. Jeżdzę na oponach 205 i problemy pojawiają się przy przejeżdżaniu przez keleiny, trzeba mocno trzymać kierownicę. Na normalnych drogach jest juz super, auto płynie
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc dobra, przy cofaniu sedanem trzeba uważać, kto stoi z tyły, ale w innych autach jest z tym większy problem
5,0
Ergonomia
Wyszstko w zasięgu ręki, tam gdzie powinno być. Małe problemy z pokrętłami ustawienia nawiewu. Siedzenie regulowane w 3 płaszczyznach, kierowica w jednym, każdny znajdzie odpowiednią pozycje dla siebie. ostatnio jechałem 16 godzin po polskich drogach - prawie 900 km z kilkoma postojami. Nie odczuwałem bólu w czterech literach lub kręgosłupie...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ponadprzecietnie parują szyby, pomaga właczenie klimy na kilkanascie sek. i problem znika. Sama klimatyzacja działa bez problemów i szybko chłodzi wnętrze. Bardzo dobrze spisywała sie przy tegorocznych upałach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zasadzie ok, jedynie wysocy pasażerowie z tyłu mają mało miejsca na głową, prawie dotykają podsufitki...
4,0
Wyciszenie
silnik stosunkowo głośny po przekroczeniu 110 - 120 km, jazda przy prędkości 150-170 km/h jest ciązkie do wytrzymania na dłuższą metę, ale da się wytrzymać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie nie rzuca na kolana.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rover 400 jest bliźniaczym samochodem popularnej Hondy Civic. jednak w roczniku 1998 o około 700 - 1000 euro tańszy. Jakośc uzytych materiałów wykończeniowych jest wyższa niż w japonczyku. Nalezy liczyć się, ze nie wszystkie części zamienne będą dostępne "od ręki" i są droższe nież np do Forda czy VW ale w necie można znaleźć wszystko!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie musiałem usuną drobne usterki o czym byłem poinformowany przez sprzedającą (Niemka). - defekt klimy (okazał się uszkodzony elektromagnes sprzegła sprężarki. Naprawa kosztowała 200 zł i polegala na przewinięciu uzwojenia. Wyrwana klamka - naprawa związana z kupnem używanej i ponownym montażem 50 zł, "zawieszania" (nie kręcił przy przekreceniu kluczyka) rozrusznika - jego czyszczenie kosztowało 40 zł. Po usunięciu tych drobiazgów wszystko działa ok!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic. Jedynie po przejechaniu kilku potężnych kałuż i zalaniu cewki zapłonowej dowiedziałem się od innych uzytkowników, że nalezy unikać fontanny wody z kolein lub dziur. Po wyschnięciu cewki jadna kontynuowana normalnie. Na szczeście są sposoby na usuniecie tej niedogodności.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 400 II Sedan