Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

Michal Aniol, 18 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 160 tys. km
Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto sredniej klasy pozwala poczuc sie jak w autach o klase wyzszych. I choc ergonomia przyciskow moze budzic pewne watpliwosci, komfort jazdy w pelni rekompensuje te niedorobki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik benzynowy o pojemnosci 1,6 i mocy ok 110 koni pozwala na plynne przyspieszanie na 5 biegu juz od 50. Pod maska zawsze pozostaje zapas mocy pozwalajacy rozpedzic to lekkie auto do odpowiednich predkosci. W moim aucie dosc glosno pracowala klawiatura i zawory. Bardziej przypominalo to prace diesla niz benzyny.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, plynnie i lekko pracujaca. Doskonale zsynchronizowana z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tlumi dziury charakterystyczne dla polskich drog. Uklad kierowniczy ze wspomaganiem ulatwia prowadzenie auta.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski sa pod reka, choc nie zawsze w polu widzenia kierowcy. Niektore przyciski (z lewej strony znajduja sie przelaczniki swiatel przeciwmglowych i regulacji lusterek) zaslania kierownica. Takze w trakcie jazdy lepiej nie ustawiac bocznych lusterek, badz tez wlaczac swiatel przeciwmglowych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima nie zmarzlem nawet przy najwiekszych mrozach. Auto szybko sie nagrzewa (co korzystnie wplywa tez na spalanie). Latem do dyspozycji mialem klimatyzacje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno dyskutowac tu na temat wielkosci miejsca. Biorac pod uwage auta tej klasy uwazam, ze jak z przodu tak i z tylu jest wystarczajaco miejsca do wygodnego podrozowania.
5,0
Wyciszenie
Auto wzorowane jest na Hondzie Civic. Na tym podobienstwo sie konczy. Komfort jazdy jest niezwykly i porownywalny z autami wyzszej klasy. Mialem okazje jezdzic C-Klasa i przyznam, ze zdecydowanie ciszej i przyjemniej bylo w Roverze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1,6 16zaworowy gwarantuje duza moc przy typowym spalaniu. W trybie miejskim (przejazdy ok 5-10 km) auto spala w granicach 9 litrow. W trasie (przy V 120-140 km/h i klimatyzacji) zuzylo mi w granicach 7 litrow. Obalic tez mozna mit o wysokich cenach czesci do aut angielskich. Ceny sa umiarkowane, nie za wysokie, ale i nie najtansze. Sprzeglo komplet ok 600 zl, pompa wodna ok 200 zl, komplet uszczelek (klawiatura, glowica, miska olejowa) ok 300 zl, uklad wydechowy (calosc) ok 480 zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocynkowane blachy gwarantuja jego trwalosc. Dynamiczny silnik pozwoli cieszyc sie z kazdego przejechanego kilometra. Jasne welurowe wnetrze sprawi, ze poczujemy sie jak w limuzynie. I to wszytko za niewielkie pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok 20 000 km na polskich drogach spowodowalo poluzowanie mocowan przednich bocznych szyb. W efekcie nie moglem domknac szyb (elektryczne), pozostawala szczelina miedzy slupkiem a szyba. Problem rozwiazalem silikonem. To jedyna rzecz (z drobiazgow) jaka naprawialem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto sprowadzilem z niemiec w 2004 z malymi brakami. Od razu musialem wymienic pasek rozrzadu z kompletem uszczelek, sprzeglo i pompe wodna. Wymiany tej dokonalem przy 130 000 km. W ciagu 18 m-cy zrobilem 36 000 km bez wiekszych napraw. Wymienilem jedynie uklad wydechowy (srodkowy i ostatni tlumik).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 400 II Sedan