Auto sredniej klasy pozwala poczuc sie jak w autach o klase wyzszych. I choc ergonomia przyciskow moze budzic pewne watpliwosci, komfort jazdy w pelni rekompensuje te niedorobki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik benzynowy o pojemnosci 1,6 i mocy ok 110 koni pozwala na plynne przyspieszanie na 5 biegu juz od 50. Pod maska zawsze pozostaje zapas mocy pozwalajacy rozpedzic to lekkie auto do odpowiednich predkosci. W moim aucie dosc glosno pracowala klawiatura i zawory. Bardziej przypominalo to prace diesla niz benzyny.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, plynnie i lekko pracujaca. Doskonale zsynchronizowana z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tlumi dziury charakterystyczne dla polskich drog. Uklad kierowniczy ze wspomaganiem ulatwia prowadzenie auta.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski sa pod reka, choc nie zawsze w polu widzenia kierowcy. Niektore przyciski (z lewej strony znajduja sie przelaczniki swiatel przeciwmglowych i regulacji lusterek) zaslania kierownica. Takze w trakcie jazdy lepiej nie ustawiac bocznych lusterek, badz tez wlaczac swiatel przeciwmglowych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima nie zmarzlem nawet przy najwiekszych mrozach. Auto szybko sie nagrzewa (co korzystnie wplywa tez na spalanie). Latem do dyspozycji mialem klimatyzacje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno dyskutowac tu na temat wielkosci miejsca. Biorac pod uwage auta tej klasy uwazam, ze jak z przodu tak i z tylu jest wystarczajaco miejsca do wygodnego podrozowania.
5,0
Wyciszenie
Auto wzorowane jest na Hondzie Civic. Na tym podobienstwo sie konczy. Komfort jazdy jest niezwykly i porownywalny z autami wyzszej klasy. Mialem okazje jezdzic C-Klasa i przyznam, ze zdecydowanie ciszej i przyjemniej bylo w Roverze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1,6 16zaworowy gwarantuje duza moc przy typowym spalaniu. W trybie miejskim (przejazdy ok 5-10 km) auto spala w granicach 9 litrow. W trasie (przy V 120-140 km/h i klimatyzacji) zuzylo mi w granicach 7 litrow. Obalic tez mozna mit o wysokich cenach czesci do aut angielskich. Ceny sa umiarkowane, nie za wysokie, ale i nie najtansze. Sprzeglo komplet ok 600 zl, pompa wodna ok 200 zl, komplet uszczelek (klawiatura, glowica, miska olejowa) ok 300 zl, uklad wydechowy (calosc) ok 480 zl.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocynkowane blachy gwarantuja jego trwalosc. Dynamiczny silnik pozwoli cieszyc sie z kazdego przejechanego kilometra. Jasne welurowe wnetrze sprawi, ze poczujemy sie jak w limuzynie. I to wszytko za niewielkie pieniadze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ok 20 000 km na polskich drogach spowodowalo poluzowanie mocowan przednich bocznych szyb. W efekcie nie moglem domknac szyb (elektryczne), pozostawala szczelina miedzy slupkiem a szyba. Problem rozwiazalem silikonem. To jedyna rzecz (z drobiazgow) jaka naprawialem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto sprowadzilem z niemiec w 2004 z malymi brakami. Od razu musialem wymienic pasek rozrzadu z kompletem uszczelek, sprzeglo i pompe wodna. Wymiany tej dokonalem przy 130 000 km. W ciagu 18 m-cy zrobilem 36 000 km bez wiekszych napraw. Wymienilem jedynie uklad wydechowy (srodkowy i ostatni tlumik).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW
[l/100km]