Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

Max, 10 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyło mnie to, że mimo obiegowej opinii Rover jak na złość się nie psuje. Jest dużo części oryginalnych jak i zamienników o używanych nie wspomnę, bo to są tony. Taniocha nieziemska. Mechanik nie ma z nim żadnych problemów. Wygląd przyciąga oko. Jazda nim to przyjemność. Jest tylko jedno, ale. Trzeba kupić zadbany egzemplarz a nie trupa, jakich setki w ogłoszeniach.
4,0
Całokształt
Całokształt? Znajdźcie autko w podobnej cenie z takim wyposażeniem. Na pewno wyróżnia się na tle tych wszystkich wieśniackich Wieśwagenów , Bolidów itp. Druga sprawa. Polaczki i ich ciężkie myślenie sprawia, że Rover jest tani. Kilka głupich przykładów; Awaryjny Drogie części Brak tych części Specjalny mechanik wzięty wprost z NASA poradzi sobie z Roverem. Samochód praktycznie bezobsługowy. Wystarczy tylko zaznajomić się z marką Rover i danym modelem. Przejrzeć rynek części nowych, używanych, zamienników, poczytać opinię na stronie, która zrzesza fanów tejże marki. Po tym wszystkim mentalność powinna się zmienić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik. Zanim zaczniemy nadawać na silnik benzynowy K warto tak naprawdę poczytać na jego temat. Jest to silnik niezwykle wytrzymały i prosty w budowie i co najważniejsze lekki. Owszem ma jedną bolączkę w postaci wypalającej się uszczelki pod głowicą, ale w łatwy sposób można wydłużyć ten moment i cieszyć się tysiącami przejechanych kilometrów. Sama naprawa jest prosta i dobremu mechanikowi żadnego problemu nie sprawi. Nie ma, co nawet wspominać o tej malutkiej wadzie gdyż tak naprawdę jest niczym w porównaniu z innymi wadami w innych silnikach. Innych usterek i wad nie zauważyłem. Silniczek bardzo dobrze się sprawuje. Spalanie i dynamika jest na zadowalającym poziomie. Jeśli chodzi o głośność to powiem tak. Wszystko zależy jak ktoś przed nami użytkował samochód. Dobrze utrzymany silnik pracuje cicho i równo.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia. Hmm. Chodzi delikatnie i precyzyjnie. Zmiana biegów płynna. Czasami może wystąpić problem z wrzuceniem biegu wstecznego i to jej jedyny mankament. Innych wad nie zauważyłem.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde i większe wyboje czy dziury możemy odczuć. Zawieszenie niskie. Samochód pewnie trzyma się drogi i ładnie pokonuje nawet kręte drogi i zakręty. Wspomaganie, które jest idealne bardzo dobrze współgra z resztą. Kierownicę możemy obrócić jednym palcem. Ogólnie zawieszenie jest proste w budowie i co najważniejsze trwałe. Nie mam nic do zarzucenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, nie bardzo dobra tylko dobra gdyż cofając niestety nie widać bagażnika w lusterkach gdyż jest zwężony. Nie wiem czy w tej kategorii to pasuje, ale jest jeszcze jedno, ale. Przednia szyba od strony pasażera a dokładniej od dołu lubi pękać. Zatkany odpływ wody, korozja i szyba pęka. Trzeba to kontrolować. Innych wad nie zauważyłem
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre. Silnik szybko nabiera temperatury, przez co w zimie już po 5 minutach leci więcej niż ciepłe powietrze. Na pierwszym biegu ogrzewanie jest bardzo słabe. Od 3 biegu wentylator zaczyna być słyszalny, ale nie na tyle, aby przeszkadzał, ale za to w kilka sekund w kabinie jest gorąco. Zimne powietrze jak to zimne. Wada to to, że rezystor dmuchawy lubi się przepalić, ale koszt naprawy samodzielnej wynosi około 4 zł i już jest dożywotnio. Czas naprawy 10 minut + 10 minut wymontowanie i zamontowanie. Oryginalna część to koszt około 40 zł.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jak i pasażer ma bardzo dużo miejsca zarówno na ręce jak i nogi. Fotel odsuwa się dość dużo także nawet człowiek o wzroście 2 metry ( tak jak ja) ma miejsce na wygodną jazdę. Z tyłu już jest trochę gorzej, ale nie ma, co narzekać. Wsiadam i wysiadam spokojnie. Miejsca na nogi nie brakuje, ale gdyż przednie fotele są odsunięte to już niestety może być problem.
3,0
Wyciszenie
Tutaj Rover się nie spisał. Wyciszenie jest na poziomie dostatecznym. Do prędkości 100km jest bardzo dobrze, ale już powyżej niestety słychać dość mocno silnik. Prosta rada to maty wygłuszające, które nie kosztują dużo a dają komfort nie do opisania. Zastosowałem takowe i jest idealnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś posiada samochód to chyba wie, jakie są koszty utrzymania. Płyny, filtry i wszystko, co zużywa się w każdym samochodzie. Poza tym kosztów innych nie ma prócz benzyny. Części tanie zarówno oryginalne jak i zamienniki oraz używane. Jak dla mnie koszty są małe, wręcz bardzo małe. Szkoda tutaj się rozpisywać, bo nic mądrego nie wymyślę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co tutaj pisać. Gdy trafimy na dobry egzemplarz i będziemy o niego dbać to stosunek do ceny jest wręcz idealny. Samochód kupimy za nieduże pieniądze, który jest lepiej wyposażony niż niejeden samochód innej marki z tego segmentu. Dobre wykończenie, w którym czuć klimat brytyjskiej motoryzacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki zdarzają się we wszystkich samochodach. Nie zauważyłem żadnych drobnych usterek, które powodowałyby, że samochód nie może jeździć. Z drobnicy to na razie wyszło mi; Wymiana osłony przegubu Spalony bezpiecznik od oświetlania wnętrza Uszczelka gdzieś na przewodzie paliwowym Szyba od kierowcy wychodziła z prowadnicy Podsufitka, która lubi się odklejać. Tapicer i sprawa załatwiona dożywotnio. Koszt 150 zł Osłona pod schowkiem pasażera mi pękła Zaśniedziałe krańcówki, które przeczyściłem. Robota na 20 minut. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z najpoważniejszych usterek to była regeneracja rozrusznika, wymiana tulei stabilizatora w tylnym zawieszeniu, oraz rury wydechowej. Z mniej poważnych to wiadomo. Klocki hamulcowe i rozrząd jak w każdym używanym samochodzie. Tyle

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,8
l/100km
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Sedan