Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Sedan

Kam K-ce, 14 lat temu
Silnik 1.6 Si 111KM 82kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : HONDA HONDA HONDA
5,0
Całokształt
Ten samochód jest rewelacyjny, ergonomia, budowa, spalnie, niezawodność wszystko jest tak jak być powinno, a przy tym atrakcyjna cena!!!Powinien być wzorem dla innym. Reasumując jeżeli bedziemy dbać o nasz samochód on odpłaci nam się niezawodnością! Gdy użytkowałem VW Golfa nadchodząca zima była dla mnie katorgą( do podstawowego wyposażenia musiałem doliczyc linke holowniczą i kable do odpalenia, oraz numery telefonów do znajomych którzy bedą mnie zaciągać). Odkąd mam Rovera cieszę sie z nadchodzącej zimy, gdyż to ja ciągne te VW i BMW. Ani razu mnie nie zawiódł, w najgorsze mrozy odpala od razu za 1 razem a sąsiedzi z łzami w oczach patrzą. Jak go kiedyś zamienie to tylko na Rovera 75!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik K-series, jak na swoje lata produkcji bardzo zaawansowany technologicznie a zarazem prosty w budowie. Konstrukcja tego silnika wywodzi sie z Formuły 1( zastosownane stopy do budowy), dokładnie te same silniki były montowane w Lotusie Elise. Co do kultury pracy to: nic mu nie mozna zarzucic, bardzo elastyczny, 3 tys obrotow i 110 km/h dobry moment obrotowy stosunkowo szybko dostepny oczywiście jak na beznyne 1.6:) Uwaga: ten silnik nie lubi katowania na zimno, zresztą jak każdy i tego należy sie trzymać
4,0
Skrzynia biegów
tutaj dam 4 gdyz czasem wsteczny nie wchodzi plynnie, poza tym lekkie przelozenia, wrecz same przeskakuja.
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma sie drogi, nic dodac nic ując, o wiele lepszy od golfa IV ktorego dotychczas użytkowalem, cała płyta wraz z zawieszeniem w całości z Hondy Civic, to mówi samo za siebie, po roku czasu amortyzatory nie wykazały zadnego zuzycia!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznośc rewelacyjna poza drobnym mankamentem, a mianowicie moja wersja sedan na poczatku użytkownaia czasem sprawiała problemy przy parkowaniu, jednak to kwestia wyczucia.
5,0
Ergonomia
Honda, nic dodac nic ując, wszystko pod ręką, wszystko w bardzo dobrej jakości, i ten podłokietnik z wbudowanymi przęłącznikami do elektrycznych szyb, rewelacja!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj również bardzo dobrze, w zime (przy ostrych mrozach) po 2 minutah wieje gorące powietrze, moja wersja jest bez klimatyzacji i to jest jej minus, bardz plus:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj dochodzimy do sedna sprawy, pomimo ze jest to auto klasy niższej czujemy jakbysmy jechali mercedesem!!! Gratuluje konstruktorom stylu i elegancji przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu dla pasazerów.
5,0
Wyciszenie
Silnik K-series ma charakterystyczny pomruk który o dziwo ginie w okolicach 4 tys obrotów, jednak ten dzwięk jest tak piękny ze aż szkoda go tracic!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj również jestem milo zaskoczony!!! moja wersja jest zagazowana sekwencja BRC, więc odpala na benzynie i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury przełącza sie na gaz. Spalanie samego gazu (w lecie i w zimie) po mieście to średnio tylko 8 litrów przy NORMALNEJ jezdzie w granicach 3 tys obrotów. Plus minus do gazu na 100km pali litr beznyny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest rewelacja, w dobie czasów gdy utarło sie przekonanie ze dobry jest tylko golf z 1997 roku za 20 tys z 4 korbami od szyb ten samochód burzy cały porządek świata!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam roverka od 3 lat, pochodzi z polskiego salonu, przy kupnie mial 130 tys km, egzemplarz nie katowany, z wpisami z polskich serwisów Rovera. Przez ten okres wymieniłem tylko przełącznik zespolony wycieraczek, koszt 70zl z robocizna, tak wiec czasem warto dac 2 tys wiecej ale miec zadbany model!!! zaoszczędzi nam to pieniedzy i nerwów. PAMIETAJCIE DOBRY SAMOCHÓD ZAWSZE TRZYMA CENE!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Si 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,8
l/100km
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Sedan