Silnik
: bardzo zrywny i dynamiczny, lubi wysokie obroty. jak na pojemnosci 1.4l zasluguje na pochwale bo jezdzi sie tym autkiem naprawde przyjemnie, nawet w dlugich trasach.
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochod, ekonomiczny, malo awaryjny i do tego bardzo dynamiczny jak na silnik 1,4 (103KM). Ubolewam tylko ze Rover juz nie istnieje, bo robili naprawde dobre auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie lubi niskich obrotow,czasem lekko szarpie nawet gdy obrotosciomierz wskazuje wiecej niz 1,5tys obrotow. Poza tym sprawuje sie swietnie!!! 103KM w tak malym autku robi swoje, przyspiesza niesamowicie jak na ta moc. Gdy wskazowka osiagnie 4tys - jest GRUBO ;-). Pod przednia maska, wszytkie komponenty silnika i skrzyni, sa nardzo dobrze ulozone co ulatwia jakiekolwiek naprawy. Ogolnie chrakterystyka pracy jest bardzo podobna do HONDY Civic z silnikiem 1.4l.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma troche do zarzucenia: jedynka i bieg wsteczny nie zawsze wchodza plynnie, wrecz czasem trzeba uzyc sily zeby je wrzucic. Dobrze zsynchronizowana z silnikiem, przy jezdzie 130Km/godz, obrotosciomierz wskazuje jedynie 3,5tys obrotow, co jest bardzo dobrym wynikiem przy silniku 1,4l
5,0
Układ jezdny
Zero zastrzezen, dobre resorowanie, choc na szybka jazde troche za miekkie. Ale do tzw. "cruisingu" nadaje sie idelanie ;-)
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc na boki lekko ograniczona ze wzgledu na boczne slupki. Poza tym: bez zastrzezen.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednie nawiewy moglyby byc bardziej wydajne, choc nie moge narzekac na caloksztalt ich pracy. Przy temp. 5-10stopni na dworzu, samochod nagrzewa sie w ok. 5min, co jest calkiem dobrym rezultatem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko tej klasy, jest wystarczajaco miejsca z tylu i przodu, nawet na dluzsze podroze. Niestety troche malo miejsca nad glowa z przodu
5,0
Wyciszenie
I znowu: jak na samochod tej klasy, z tym silnikiem, tej wielkosci: autko jest calkiem dobrze wyciszone. Silnik slychac dopiero przy 130-140Km/godz, choc i wtedy glosniejszy dzwiek dochodzi z kol. Przy bardziej agresywnej jezdzie z silnika dochodzi cichy ale bardzo przyjemny dzwiek;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jezdzie mieszanej spala mi nie wiecej niz 7,5l/100Km. Ceny przegladow sa bardzo tanie, choc ja mieszka w Irlandii wiec tu na miejscu jest sporo Roverow wiec i o czesci latwiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto (Rover 400, 99´) kupilem w roku 2005 za 3tys EUR. Samochod nie wymagal prawie zadnych napraw, ani dodatkowych ulepszen. Wyposazenie seryjne dorownuje samochodom klasy wyzszej-sredniej. W standardzie mialem: poduszke kierowcy, elektryczne szyby (przod), lusterka i szyberdach. ABS, wspomaganie kierwownicy, immobiliser + autoalarm z pilotem, bardzo dobrej jakos radio firmowane znakiem Rover + seryjnie montowany pilot na kierownicy. Dodatkowo samochod ma sporo "imitacji ciemnego drewna" co jeszcze poteguje poczucie klasy wyzszej tegoz samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nie zuwazylem zadnych drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata urzytkowania tego samochodu nie mialem zadnej powaznej usterki. Jedyny raz kiedy nie moglem go odpalic to wynik awarii rozrusznika, ale to zdazyc sie moze kazdemu. Naprawa kossztowala mnie grosze. Poza tym regularnie wymieniam wszystkie oleje i plyny i samochodzik nie ma najmniejszych problemow, praktycznie ZERO USTEREK!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW
[l/100km]