Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

welllone, 15 lat temu
Silnik 2.0 Di 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 400 II Hatchback 2.0 Di 105KM 77kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie jej wytrzymałość, podatnośc na korozję itp. A niepowtarzalna sylwetka samochodu który jest dla mnie klasykiem samym w sobie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest ekonomiczny przy zmianie do 2,5 tys obrotów. Gdy trzeba przycisnąć powyżej 2,5 tys obrotów wypija więcej paliwa ale czuć turbinę i 105 kucy pod maską. Wystarcza do wyprzedzania nawet przy prędkościach przekraczających 130 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jak większość podzespołow, nie mam problemów póki co. Jedynie nie wiedzieć dlaczego bieg wsteczny dziwnie wskakuje. Nie czuję charakterystycznego wskoczenia jak przy innych biegach, po prostu ustawiam lewarek i mam wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Prędkość powyżej 100 km/h nie jest zbytnio wysokim progiem na zakrętach. Zawieszenie nie jest ani za miękkie ani za twarde. Idealne żeby było wygodnie i jednocześnie bezpiecznie na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przód i boki jak najbardziej na plus. Samochodzik jest duży, ale nie ma problemów z rozglądaniem się w te kierunki. Natomiast tylna szyba jest fatalna. Prześwit gorszy niż w niejednym kombi. Cofanie z patrzeniem tylko w szybę odpada, lusterka są niezbędne. Zbyt wysoko ustawiona klapa bagażnika.
5,0
Ergonomia
Starannie wykonane wnętrze. Właściwie to Honda Civic z wykończeniami Rovera. Drewnopodobne wykończenie + chromowane klamki oraz ta kierownica robią wrażenie. Wszystko jest na miejscu i tam gdzie być powinno. Wygodnie, prosto i intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem czy ma na to wpływ klima, którą tak na prawdę używam tylko czasem, ale ogrzewanie pierwsza klasa. W porównaniu do nawiewu jaki był w moim poprzednim samochodzie, cud miód i orzeszki. Klima działa bez zarzutu. Dodatkowo fajnie sprawuje się środkowy nawiew. Można ustawić go że będzie działał tak jak ustawiona jest reszta, bądź będzie powiewać chłodem. Przydatna opcja gdy trzeba nagrzać boki i szyby a nie chcemy żeby było za gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo. Wystarcza do naprawdę komfortowej jazdy w cztery osoby. Pięciu dorosłych ludzi też nie narzeka gdy musi ze mną jechać. Duża pojemność bagażnika jest dla większości zapewne atutem... tutaj wolałbym niżej osadzoną klapę bagażnika dzięki czemu byłby większy prześwit tylnej szyby. No ale tak zaprojektowano samochód i nic z tym nie zrobię.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na dziesięcioletni samochód jest jak najbardziej w porządku. Przy większych prędkościach (powyżej 130 km/h) ma się dziwne wrażenie jakby drzwi były nieszczelne. Powietrze dziwnie śwista, być może to złe rozwiązanie aerodynamiki, nie przeszkadza gdy włączone jest radyjko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co nie musiałem nic naprawiać. Spalanie w trasie 6 l na 100 km, w mieście w zależności od mojego humoru 7-8 litrów. Jak na 105 konną maszynę diesla w tej klasie samochodów to zadowalający wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód do 10 tys zł. Posiada klimatyzację, elektrykę, ma 105 koni, silnik diesla 2,0 z 1999 roku jest ekonomiczny, a jak trzeba to potrafi pokazać moc. Wygląda bardzo oryginalnie na polskich drogach, często przykuwając spojrzenia przechodniów. Czego chcieć więcej od samochodu w tym przedziale cenowym? Jak dla mnie najlepsza opcja do 10 tys zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co wszystko jest ok, trochę słabo przyklejona jest podsufitówka oraz materiał na drzwiach ale koszt butaprenu to 4 zł i po sprawie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nic nie dolegało mojemu Roverkowi

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Di 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 400 II

Liczba wpisów: 15

Rover 400 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 400 II Hatchback