Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 II Hatchback

Puszek, 15 lat temu
Silnik 2.0 D 86KM 63kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 304 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Rover 400 II Hatchback 2.0 D 86KM 63kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kupilem to auto z przypadku. Ma swoje wady i zalety. Jak dla mnie jest calkiem ok. Mam pewnien \"sentyment\" do tego samochodu i napewno bede nim jezdzil do jego technicznej smierci:):) NIe wiedzialem ze tak dzielnie bedzie sie spisywal jako auto dostawczo-terenowo-uzytkowo-osobowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przelaczniki, drobne moduly itp. drobne usteki a denerwuja i potrafia byc kosztowne
3,0
Całokształt
ogolna zintegrowana ocena to zasluzona 3+. W tym aucie ciezko sie zakochac, nie mozna go tez nienawidziec. Konstrukcja wiekowa, czesci nie sa tanie (mozna sie ratowac uzywanymi, polecam www.tomateam.pl), malo warsztatow wyspecjalizowanych w Roverach
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy spokojnej jezdzie calkiem oszczednie obchodzi sie z paliwem. powyzej 130 km/h spozywa ok 8-9 l. Nie jest to demon predkosci, przyspieszenie tez nie jest jego mocna strona.Dużym plusem silnika jest to, ze jedzie na wszytkim co wleje mu do baku :)
3,0
Skrzynia biegów
hmmm jak w kazdym Roverze z tych rocznikow biegi wchodza z charakterystycznym oporem. Moj ma sporo przebiegu, ale na skrzynie nie ma co narzekac. Przyzwyczajenia wymaga wsteczny bo czesto lubi sobie zgrzytnac przy wrzucaniu. pierwsze trzy biegi zestopniowane dosc krotko i dlatego nie ma co liczyc na sprint spod swiatel jednak wyprzedzanie nie jest wiekszym klopotem. domena tego samochodu jest jednak jazda pozamiejska
3,0
Układ jezdny
auta wykorzystuje do pracy i czesto robi jako osobowa ciezarowka :) mimo wszystko zawieszenie nie poddaje sie zbyt latwo.jest dosc sztywne , ale bez wiekszej przesady. jazda w koleinach z pelnym ladukiem wymaga koncentracji - tyl potrafi zaskoczyc. Puste auto clakiem milo pokonuje zakrety.
Komfort
4,0
Widoczność
widocznosc jest akurat duzym plusem tego samochodu, parkowanie nie sprawia wiekszych klopotow. Swiatlo reflektorow jest juz dosc slabe i wymaga przyzwyczajenia
4,0
Ergonomia
samochod nie jest nowy , wiec cudow nie ma co oczekiwac.Jak juz pisalem wykorzystuje auto do pracy i nie zwracam na to wiekszej uwagi.Podlokietnik to chyba raczej zart projektanta i powinien nazywac sie raczej schowkiem. W upalne dni brakuje miejsca na napoje i to powazny minus jak dla mnie. We wnetrzu widac pokrewienstwo Hondy Civic. Ogolnie moja ocena to 4-
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj niestety slabiutko:( wiatraczek (nawiew na szybe) nie daje sobie rady w deszczowe i chlodne dni. Trzeba otwierac okna. Dlugo sie nagrzewa a linka od sterowania temperatury lubi sie \"zakleszczyc\". Dmuchawa dziala dosc glosno
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto z segmentu compact nie jest zle. Duzy bagaznik i szeroko otwierajaca sie klapa. mam 187 cm i czuje sie za kierownica calkiem wygodnie. Tylna kanapa w moim samochodzie jest czesto wymontowana, wiec opinii pasazerow nie jestem w stanie przytoczyc :)
3,0
Wyciszenie
no coz.... to juz jest prawdziwa symfonia :) wksploatacja w ciezkich warunkach odcisnela swoje pitno. Deska rozdzielcza, boczki, schowek lubia o sobie dac znak :) seryjne radio i glosniki polecam tylko gluchym :) tylke szyby nie otwieraja sie calowicie i przy szybkiej jezdzie nieprzyjemnie dudnia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miescie zima dochodzi do 10, na trasie przy normalnej jezdzie 120-140 srednio wychodzi ok 6-7. Silnik nie jest juz cudem techniki i nie pali jak nowe tdi czy hdi
4,0
Stosunek jakość/cena
za ok 10 000 mozna spotkac naprawde zadbany samochodzik. Wystarczy wybrac egzemplaz bez korozji i bez kolizji. To auto naprawde \"daje rade\". nie nalezy obawiac sie duzych przebiegow.Rover 400 to ciekawa alternatywa dla Golfa III :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w tym samochodzie lubia psuc sie drobiazgi i to bardzo. Sterownik szyby od strony kierowcy strajkuje :), centralny zamek miewa swoje humory, kontrolki mrygaaja. Wazna jest konserwacja styku poduszki pasazera pod fotelem, jest podatny na wilgoc , a nawet czasem sam sie luzuje. Pod maska: uszkodzenie wylacznika grzania swiec zarowych. Elektryka jest slaba strona tego samochodu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez caly okres elkspoatacji auta tylko raz konieczna byla pomoc holownika, zerwal sie pasek napedzajacy alternator. Pozatym mocna 4.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 400 II Hatchback 2.0 D 86KM 63kW
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 400 II Hatchback